fredag 27 juni 2014

Packning Vansbro Triathlon


Igår var jag ute på en sista löptur innan helgen. Den var varm och vacker, jag njöt. Önskade så att jag kunde ta med mig vädret upp till Vansbro. Mycket diskussioner om själva tävlingen på nätet nu eftersom vädret ska bli så kallt..

Tävlingsledningen skrev bland annat detta igår på facebook: 

Räkna med regn och 10-14 grader på lördag. Det betyder att du nu ska sluta hoppas på sol. Kanske inte de roligaste förutsättningarna för att köra triathlon men långt ifrån de sämsta och mycket bättre än + 30 grader, sol och hög luftfuktighet.

ÄR det någon tävling som är förberedd för att även hantera dessa förhållanden för dig som deltagare så är det Vansbro Triathlon. Exempelvis har vi ordnat så att alla kan vara under tak och byta om (alla 800), det finns en 25 m uppvärmd pool för den som vill värma upp där, det ligger 900 m brygga att ta igen sig vid under simreturen om du känner att du behöver det, vi har ordnat ett värmetält inkl. varm dryck för den som vill värma sig efter simningen.

Angående simningen om den kommer bli av eller ej det kan vi inte veta ännu...

För simmomentet för medeldistans (som inte är en officiell ITU-distans och därför inte finns med i tabellen i reglementet) används (t.ex. på EM) gränserna för 3000m. Det innebär att:
15,0 grader eller mer – simning som vanligt
14,9-14,0 grader – 1500m simning
13,9-13,0 grader – inställd simning

Vid inställd simning ”kan sim-momentet ersättas av simning i bassäng eller med ett extra löpmoment”, enligt reglementet. Det normala är att man lägger in en extra löpning.




Svårt att packa igår. Har även med mig underställ, jacka, mössa, vantar
blir en minst sagt intressant tävling, jag hoppas komma i mål utan att ha frusit alltför mycket 


Klockan 13 idag rullar bilen mot Vansbro och jag ska äntligen få träffa Jonna 
Så himla kul att få träffas i verkligheten!! :) Ser jättemycket fram emot det! 


Hey hooo lets goo SWIM/BIKE/RUN ! :) 



3 kommentarer:

  1. Heja dig!!! Ska tänka på dig och håller alla tummar jag har att vädret vänder :-)

    SvaraRadera
  2. Så spännande, håller tummarna för att det går bra och att du kommer att ha en fantastiskt rolig tävlingsdag.
    Kram

    SvaraRadera