tisdag 17 juni 2014

Cykel- och löpintervaller + nya simglas


Tisdagsintervallerna i sadeln fortsätter...



Idag var det dags för cykelintervaller. Det blev kortare sådana i och med att tripremiären närmar sig. På söndag smäller det i Varberg. Stadstriathlon sprint . Jag är alldeles bubblig i magen, det pirrar, jag är nervös, men det ska bli ett kul träningspass på hemmaplan!

Intervallerna idag 5x5 min intervall med 2 min rullvila mellan. Kändes som att jag hade ett bra tryck i benen. Satsade inte full gas men ändå ett bra tempo. Fin färgmatchning också :)

Efter cykling blev det 30 min löpning. Några fartökningar på 1 min och 45 sek lugn jogg mellan. Helt enligt mitt schema. Benen for fram i fin lätt fart. Härlig känsla och en fantastisk morgon. Havet låg alldeles stilla och jag sög in energin. Fin start på dagen!

Levande, njutning, energifyllt, älska på det! :)

Mina nya simglas fick jag i handen idag. Ett par Cressi Cobra som är specifikt för OpenWater. Ser ut som ett par cyklop glasögon men jag tror det blir grymt, hoppas på bra sikt! Ska bli kul och prova dem. Återkommer med en recension.
 



5 kommentarer:

  1. Shit vad du matchar. Naglar, styrlinda och simglasögon. Också bloggen... Underbart!

    SvaraRadera
  2. Rosa glasögon så klart :) . Jag borde köpa nytt rosa nagellack... Faktiskt. Det borde jag.

    Spännande med tävlingen som närmar sig!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med tävling! Och bra att köra ett triathlon innan kommande lopp. Jag har också tänkt köpa andra glasögon som är större. Vill gärna veta vad fu tycker om dem.

    SvaraRadera
  4. Andreas Bergström18 juni 2014 kl. 15:08

    Beställde ett par sådana där glasögon direkt ja! Såg hur bra ut som helst, dock i svart...

    SvaraRadera
  5. Snyggt matchande.
    Snygg, stark och snabb, bra kombo.

    SvaraRadera