torsdag 26 juni 2014

Förberedelser Vansbro Triathlon


Dagarna springer i väg och nu är det redan torsdag. Imorgon far jag och Ruben mot Dalarna. Det lovas regn under lördagen och rätt kyliga grader så det är svårt med packningen och vad man ska ha på sig. Köra tävling i regn och kyligt väder kommer bli jobbigt men pannbenet kommer att vässas. Jag är nervös i magen men det ska bli en spännande resa.

Jag hade mekarskola hos mig igår. Övade slangbyte och det är krixigt, gick ändå helt ok men känner mig inte helt hundra på det men får öva lite mera ikväll.

Pimpar Cervélon för fullt. Ny pump har investeras då den gamla gick sönder. Kunde nog inte hittat en som passade bättre till mina styrlindor. Cervélon håller på att bli lite mera Lina. :)


Har inga direkta mål med tävlingen men ska försöka att utmana mig lite extra om det går. Körde Sövde Halv IM distans på 5 h och 14 min för två år sedan, då kände jag mig i bättre form. Men jag hoppas på något likanande. Fast med dessa väderförhållanden så kommer jag nog inte stressa alltför mycket, ta tid i bytena för att få på sig alla kläder. Jag ska göra mitt bästa och försöka ha kul på banan trots regnväder! :)


Om ni vill följa mig på lördag under min resa så kan man gå in på denna sida.

Jag har startnummer 14.

http://vansbro-triathlon.r.mikatiming.de/2014/





 
Just nu visar de 10 grader på klart.se och på SMHI visar de 8-9 grader i luften.
Simningen är lite på frågan om den blir av eller ej.
Åhhh dumma väder!



4 kommentarer:

  1. Lycka till, får hoppas på att de har satt en felaktig väderprognos.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hua, hoppas vädret bättrar sig!

    SvaraRadera
  3. dumma prognos. men just idag har det ösregnat, fast det inte skulle det, så jag tror det blir uppehåll på lördag!

    SvaraRadera
  4. Lycka till Lina! Du verkar vara inne i ett grymt flow så det kommer gå toppen!!

    SvaraRadera