tisdag 10 juni 2014

INTERVALL LÖP & CYKEL


På mitt löpschema stod det morgonlöpning med fartintervaller. 90 sek x 6 och 30 sek x 3. Benen kändes lite sega i början men efter uppvärmningen och första fartökningen så vaknade de till. Så himla bra att ha ett löpschema att följa, så tacksam, känner att det blir mer variation och hoppas på utveckling. Ökade tempot vid intervallerna och tanken var att ligga 04.30-04.35 i fartökningarna, lite svårt att hålla ett jämt tempo, blev lite snabbare ibland men försökte hålla mig till schemat.

Redan klockan 8 så var det galet varmt ute. Det var härligt att få väcka kroppen på detta sätt. Sprang längs med havet, min favoritrunda, jag tröttnar aldrig. Det är något med hav, jag älskar det, frihetskänsla. Löpningen kändes bra och det blev en tur på lite mer än 7 km. Bra start!

Efter löpningen åt jag frukost ute i det gröna och laddade om för cyklingen. Cykel-Intervall-Tisdag! 

Idag blev det 15 min intervaller x 4. Det hade börjat blåsa upp så fick kämpa i motvinden. Jag for fram där med vinden i håret och jag bara njöt. Vindarna var härligt ljumna. Intervallerna avverkades med en bra men jobbig känsla. Kul med intervaller på cykeln.. Hoppas nu att de gör mig starkare och snabbare! :) 








2 kommentarer:

  1. Hur lägger du upp dina cykel-intervaller? Hittar du ett bra ställe där en sträcka tar 15 min och kör fram och tillbaka? Och hur vilar du mellan?

    SvaraRadera
  2. Jag börjar med att värma upp - cyklar ut från stan - cirka 15-20 min. Har en bra temposträcka som jag kör på, ganska så platt, sen har jag kört två intervaller ut från stan och de sista två in mot stan igen. Haft 5 min rullvila mellan :)

    SvaraRadera