onsdag 18 juni 2014

RUN / OW SWIM


Idag blev det löpning längs med strandpromenaden i strålande solsken. 45 min skönt behagligt tempo var på schemat. Lite sega ben idag men det underbara vädret och utsikten över havet gjorde att jag kände mig mer energifylld ändå.

Varberg börjar att ladda inför triathlontävlingen på söndag. När jag sprang förbi där vi ska simma var de i full gång med att bygga upp rampen där vi ska springa upp efter simmet. Pirrade lite extra i magen! Min kropp kommer att få en chock på söndag. Fulls ös redan från början är jag inte van vid, korta distanser känns läskiga, men det kommer att bli ett grymt bra träningspass. :)

Efter löpningen kom Per och hämtade upp mig så for vi ut till Bua där det brukar vara lite varmare i vattnet än i Varberg. Jag invigde mina nya simglas från Cressi Cobra, väldigt bra sikt, två gånger tog jag av mig dem och hade lite svårt att få dem att fästa rätt, de läckte in lite vatten när de hamnade på fel plats, men när jag väl fick till dem så satt dem som en smäck, får nog öva på det där hur de ska sitta.

Vattnet var ändå behagligt, kanske runt 16-18 grader. Lite kallt emellanåt men ibland kom det varmare vatten. Solen lyste och det var en fantastisk simkväll. Jag simmade med paddlar och det kändes så lätt, bra och fin känsla. Lite läskigt var alla de maneterna som jag simmade förbi, som tur var ingen brännmanet. Navigeringen i vattnet är lite svår men det är bara och öva och nöta.

Det stora blå havet, salt, läbbiga maneter, kyligt, lite läskigt, men vi ska nog bli vänner i sommar. :) 
Fin simning ikväll, sådär levande underbart! 








4 kommentarer:

  1. Tur att du blir vän med havet.
    Jag blir det inte.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Låter helt fantastiskt! Försöker att hålla humöret uppe här i kylan utan både OW eller öppen inomhusbassäng...

    SvaraRadera
  3. Ju mer tid man spenderar i det där vattnet desto bättre går det ju! Härligt det ser ut.

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag ska också försöka bli kompis med det stora blå i sommar. :)

    SvaraRadera