lördag 21 juni 2014

Laddar för TRI-Tävling Sprint Varberg


Oj vad dagarna har gått fort....

Det lite tråkiga med tävlingsvecka är ju att man inte kan köra på som vanligt. Jag saknar de riktigt långa passen men det är nu som kroppen ska få chans att vila lite extra och bygga upp en bra form inför tävlingen. Fast jag ser tävlingen mer som ett bra träningspass. Musklerna kommer chockas, inte vana att ösa på med fart men det ska bli spännande och se vad jag kan göra. 

Jag har avverkat korta träningspass med fokus på lite mera fart med en grym utsikt över Varberg. Idag ska jag köra ett kort löppass på 4 km med några korta sprinter om 100 meter och ladda inför TRI-tävlingen imorgon.

I torsdags fick jag ett samtal som gjorde hela min dag.Lägenheten klar för inflytt så efter 2 månader i resväska var det himla härligt och få packa upp sina saker igen i en totalt nyrenoverad lägenhet. Så min midsommar gick åt att plocka upp och städa men jag hann njuta lite på kvällen. Laddade upp med Ben&Jerrys glass. Känns himla skönt att vara på plats i sitt egna hem igen.

Imorgon klockan 13.00 smäller det! :) 
Första tritävlingen för i år och min allra första sprintdistans! 
Pirr i magen! 




2 kommentarer:

  1. Viktigt med "Core" som triathlet. :-) :-)

    Det kommer gå galant Lina.
    Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag! Vilken lycka att få flytta hem igen.
    Kram

    SvaraRadera