onsdag 14 december 2011

Fokus på BEN

Idag på mitt schema ligger det mycket fokus på benträning. 

Knäböj av olika slag.Tunga vikter och få reps.


Knäböj med stång över huvudet. 3 x 8 reps. Krävs bra teknik, den är utmanande och jobbig! 



Knäböj med stång fram. 3 x 5 reps. Också teknik, bra hållning.

Knäböj med stång bak. 3 x 3. Styrka! 

djupt ner i en knäböj

knäböj med stång bak

Efter knäböj är det axelpress på schemat. 3 x 6. Jobbiga sådana!

Sen stakmaskin. 2000 meter på tid. Idag lyckades jag komma under 10 min. 09.48 :)
Jag ska bli bättre på stak. Hoppas på skidpremiär snart. Men nu är vädret omvänt. Slask och regn. trist!

Avslutade kvällens pass med
  • tricepspress
  • latsdrag
  • mage på boll med 10kg vikt
  • knees to elbows
  • sidomagen med kettlebell.



Ganska kort med effektivt pass! Benen skakar! 
Imorgon blir det ännu mera styrke och simning! 


7 kommentarer:

  1. Låter effektivt och bra. Jag får sån otrolig träningsvärk av benböj, men det beror nog på att jag inte tränar styrka allt för ofta.

    SvaraRadera
  2. Men all din styrketräning och kondition kommer du vara som en vessla även i skidspåret Lina :)

    SvaraRadera
  3. Funderar själv på ett tungt benpass idag.

    SvaraRadera
  4. Slask är det här med:( 2 plusgrader, vad hände med vintern? Vi håller tummarna på att det vänder.

    Du kommer att vara ruggigt snabb och stark i spåret, staka som attan.

    SvaraRadera
  5. Hej Lina,
    Ville bara säga att jag fortfarande läser din blogg fast att jag inte kommenterat på länge.

    Du är imponerande med din träning.

    Hoppas du får en riktigt mysig jul hemma i småland med dina nära.
    Kram Gävle-Anna

    SvaraRadera