fredag 9 december 2011

Handstående armhävning

Fredagkväll. Folktomt på gymmet. Helt perfekt att köra styrke då! CM och jag sammanstrålade och fick ihop ett pass för överkroppen. Benen sparar vi till utmaningen imorn, 3h spinnen, åh vad jag längtar! 

Ikväll fokus på bland annat chins


in i gummibandet


då kör vi!   





I mitt nya träningsprogram finns handstående armhävning med som en övning. Idag tjuvstartade jag och provade övningen. Det krävs mycket styrka, och i början ska jag öva mig att stå i handstående ungefär i 1 min. När jag känner mig säker på detta ska jag sedan börja böja armarna bit för bit, vänja mig in i övningen.

Åh det här känns kul! Utmaning, idag böjde jag lite grann på armarna. 





Nu laddar jag för spinningen imorgon. Det kommer bli sååå kul :)

3 kommentarer:

  1. ser bra ut. nästa gång kör jag den också. armarna var som stoppade korvar idag!

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig spinningdag nu! Det där kommer ju passa dig som handen i handsken... njut av en skön lördagkväll sen!

    SvaraRadera
  3. Kul, jag ska oxå leda ett 3 timmars spinn pass imorgon !

    Kör hårt och lycka till !

    SvaraRadera