söndag 4 december 2011

Spinning och styrkeutveckling!

Igår morse när jag kom till gymmet så var det väntelista för att få vara med på mitt spinningpass. 
6 min innan passet skulle börja så var alla cyklar upptagna. FULL sal och det är verkligen så grymt KUL!

Fokuserade deltagare, styrkan de har i benen när de trampar, energin, kraften, vilket drag! 

Jag gillar utmaningar och lägger gärna in fler utmaningar under passet. 
 Ofta handlar det om denna knapp. Motstånd! 
 
 
 
Spinninglycka!
Efter spinnpasset så hoppade jag omkring och var hög på spinnendorfiner och det blev ett litet pass i gymmet.

Bland annat triceps.
 
Dips, och plötsligt händer det! Jag började med gummibandet som hjälp de två första seten. Men vid sistet setet tänkte jag, nä nu måste jag ju prova utan hjälp, och jag klarade det, gjorde 3 stycken, undra hur många jag kunde gjort om jag inte kört något set innan? Nu jäklars börjar det hända något! Så kul när man ser utveckling och blir starkare! 
 
tänk utan gummiband :)
 
 
 Nu ska det pluggas och lite senare jobbas. 

Ha en fin söndag! 


7 kommentarer:

  1. Men herregud så grymt jobbat, grattis till dipsen!

    Minns den där känslan av full sal och utomjordiskt ös från tiden då jag instruerade - så förstår att du hoppade omkring efter den klassen. :)

    SvaraRadera
  2. Moståndsknappen, den hatälskar mina deltagare;)

    Det är med gummiband på dipsgrejen verkar inte vara helt fel, skulle det funka att sätta på ett gummiband, vi har rätt många i gymmet men inte på maskinen, eller hör bandet liskom till? Förstår du hur jag menar?
    Jag har en gång i tiden klarat ett par dips utan men skulle inte fixa det nu men vill kunna träna upp mig.

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Japp, visst är det underbart, plötsligt händer det! Triceps är en av mina favoriter att träna, helt klart.

    ps/Finns en uppföljare till "att nå dina mål" hos mig nu. Om du vill :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju framstegen man lever för, som får en att vilja kämpa vidare :D grymt jobbat!

    SvaraRadera
  5. Underbart med tydliga framsteg! Grattis! Vet hur chockad jag blev när jag insåg att jag faktiskt kunde göra dips utan assistans.

    SvaraRadera
  6. ja, det där bandet får du sluta med. det ser ju bara fjantigt ut när man är cuttad som du. ;)

    SvaraRadera
  7. Grattis! Grym du är! :) (fast jag visste ju att du var stark redan)

    SvaraRadera