onsdag 28 december 2011

Morgonpromenad + alternativ träning

Idag när jag slog upp ögonen och tittade ut genom fönstret såg jag en sol som var på väg upp.
frosten låg i gräset och det var alldeles vindstilla. 

Innan jag intog frukost så tog jag mig en väldigt skön morgonpromenad. 
Jag hade nästan glömt hur härligt det är att vakna upp på det viset. Jag tror att jag ska införa en ny vana.

Morgonpromenad med bra musik i lurarna. Få fylla lungorna med frisk luft. Det är en bra start!

En fin soluppgång vid Emån





Barmarken ligger fortfarande. Det är skönt. Men visst hade det varit vackert med ett vitt snötäckte också!
Efter nyår kommer jag få se det igen. Luleå väntar. 

Ikväll entrade jag gymmet igen.
Efter att ha inspirerats av Erikas pyramidintervaller på crosstrainern så blev det mitt pass ikväll.


Alternativ träning. 

Crosstrainer. Uppvärmning 10 min hyfsat lätt.
Därefter pyramidintervaller. 1 min-2min-3min-4min-5min-5min-4min-3min-2min-1min

Vid varje intervall höjde jag motståndet och försökte hålla kvar tempot. Jobbigt!
Sen körde jag 1 min lite lättare innan nästa omgång. 

60 min senare var jag klar. Timmen gick av bara farten. Intervaller är kul och tiden springer iväg.

Därefter blev det lite roddintervaller



800 meter så fort jag orkar x 3 stycken

Sen blev det en omgång med core-styrka!


Blir inte riktigt som träningen hemma i Luleå men jag är nöjd. Lite omväxling förnöjer! :) 



5 kommentarer:

  1. Åhh, vilka vackra vyer. Måste ha varit en magisk morgonpromenad! Njut, bara njut Lina. God fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Vilket bra pass!
    Jag körde också intervaller på crosstrainer i dag, håller med om att tiden bara springer iväg vid intervaller.

    SvaraRadera
  3. Det är bra med omväxling! Du ser ruggigt stark ut och kan tänka mig att du pumpade på rejält med pyramidintervaller... det är ett kul upplägg även vid löpning.

    Promenader är något jag kan sakna också, det blir så sällan promenader men man upplever naturen mer intensivt då tycker jag...

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig start på dagen, så fint med soluppgången.

    SvaraRadera
  5. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera