lördag 7 december 2013

22 km löpning


Idag blev det sovmorgon och en lång frukost till nyhetsmorgon. Triathlon träningarna som brukar vara på lördagarna sim+spinn är slut för säsongen, tråkigt! Men jag fick mig en magisk start i löpskorna.

Det snöade lite lätt när jag sprang iväg. Stormen Sven har gett sig av. Äntligen lite snö på marken, ljusare och finare! Himlen var så otroligt vacker. Solens strålar lyste igenom och gav ett fint sken ute på havet. Naturen är underbar och det var frisk och härlig luft jag fick andas in.

Under löpturen idag kände jag mig så levande. Benen ville springa och det kändes bra och lätt. Underbar runnershigh känsla. Bokskogen har fått sig ett litet vitt täcke. Vackert.


En bättre start kunde jag inte få... 22 km löplycka!



11 kommentarer:

  1. Ljuvlig start på dagen. Och skönt när kroppen känns pigg! :-)

    SvaraRadera
  2. Ser så härligt ut! Häftig bild där vid havet!! :-)

    SvaraRadera
  3. Något jag vill uppleva snart! Riktigt snart! Fina bilder än en gång!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur du har som får springa vid havet!

    SvaraRadera
  5. Underbar start på dagen!! Och du springer 22km lika självklart och enkelt som andra går till postlådan och hämtar tidningen om morgonen.. :D

    SvaraRadera
  6. ja det blir så ljust och härligt ute nu!

    SvaraRadera
  7. Underbart. 22 km, bara sådär... ;)

    SvaraRadera
  8. Magiskt! Jag vågar inte springa ute nu när underlaget inte är så bra, fega jag =( kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att starta helgen med långpass=) Vad brukar du hålla för fart på dina långpass? Springer du med klocka eller går du mest på känsla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var superhärligt! :) Det är lite olika, under 2 milaturerna håller jag tempo runt 04.58-05.11 någon ting! :) Jag kör med klocka men ingen puls, så den kör jag på känsla. :)

      Radera