söndag 1 december 2013

Motvind ger starkare ben


Det var mitt mantra i huvudet idag : Motvind ger starkare ben

Vilka vindar jag fick jobba mot idag! Längs med strandpromenaden var det värst. Men vilket spel på havet. Jag var bara tvungen att stanna upp och njuta en stund. Titta på havet, som det rörde sig. En stund hade jag medvind och det var som att någon puttade mig på ryggen, jag flög fram. Tog ett fast grepp om mig och jag hakade på! Dagens tur var jobbig men magisk.

Väl hemma igen blev det coreövningar i form av planka och sidoplanka med rotation och lång skön stretch.


Hoppas ni har haft en fin första advent! :)




6 kommentarer:

  1. Jösses, ser ut som det blåser rejält?!
    Såg även att de ställde in skidskyttet. Blåste galet mycket. På många håll tydligen..... :-)
    Men som du säger; BRA träning! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Det är en så häftig känsla när vinden verkligen puttar på i ryggen, lika härligt då som mindre härligt när man har all den kraften emot sig i motvinden.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Det är så jäkla skön känsla när man kommer hem efter sådana rundor.

    SvaraRadera
  4. Fina ställen du har att springa på du!

    SvaraRadera
  5. Exakt, älskar den inställningen! Maffiga bilder <3

    SvaraRadera