onsdag 18 december 2013

TRX- övning film + X-fit upplägg


Jösses nu är jag helt slut framför allt i mina axlar och armar. Dagens X-fit pass var väldigt jobbigt för armarna, utmanande övningar. Ett yogapass direkt efter gjorde att mina armar darrade lite under klassen, men fantastiskt härligt var det ändå. Skönt och öppna upp höften och utmana coren. 

X-fit upplägget såg ut såhär:

Cirkelträning. 5 stationer. 30 sek varje station x 2
4 varv

Armhävningar med förflyttning på step-bräda - galet jobbigt
Biceps / Triceps med TRX
Armhävning + crunch i TRX - se film nedan. Helt galet jobbigt övning. den kändes!!!
Hoppa hopprep / Upphopp på box
Knäböj med axelpress


 Gissar på träningsvärk både här och där imorgon... :) 


9 kommentarer:

  1. Vilken bra kombo av pass.
    Äntligen ska jag köra yoga, morgonklass i morgon bitti ;0)

    SvaraRadera
  2. Galet roligt! Älskar den armhävningsövningen i trx:en, svider gott lite överallt!

    SvaraRadera
  3. den där övningen såg ju skitbra ut. jag har letat efter bra magövnignar, kör tvära crunches och "dragflies" (kan det vara "fällkniven" här i sverige?) men de är nog så tunga så jag orkar sällan särskilt många. vi har ju sånna dära rep på inpuls, ska prova den där armhävning/ben+mage-övningen. Tack!

    SvaraRadera
  4. Testade övningen igår, vill så gärna. Mina handleder pallar inte de =( Frustrerande! Grym övning! kram

    SvaraRadera
  5. Kanske precis vad jag ska göra i dag på gymmet! Grymt!

    SvaraRadera
  6. Lät som ett tufft pass. Jag är själv GALET svag i just armarna, så jag hade nog dött en smula... ;-)
    Kram M

    SvaraRadera
  7. Dom där gör susen! Mycket bra övning.

    SvaraRadera