tisdag 3 december 2013

Recept på träningsvärk - Styrkeupplägg


Redan igår kväll kände jag det, hur det kom smygandes. Idag vaknade jag upp med världens träningsvärk i hela baksidan, baksida lår hojtar men sätet är värst. Helt galen träningsvärk! Nedan tänker jag beskriva hur jag gick tillväga för att chocka kroppen och ge den denna ondsköna värk som har gjort att jag knappt kunnat sätta mig ner idag.

Roddmaskin 3x15
Chins 3x10
Ryggresningar med 5 kg vikt i famnen 3x15
Dips 3x10
Tricepsdrag med rep 3x10
Utåtrotation för rotatorkuffen 2x12

Här börjar det värsta....

Enbensknäböj 3x10
Raka marklyft med kettlebell 3x15 - alltså denna övning är magisk för baksidan!!
Kettlebell swing 3x20
Höftlyft liggandes med skuldror och huvud på boll, sänk ner höft och press upp, spänn 

Sit-up på boll med viktplatta i handen 3 x 20
TRX planka med indrag 3 x 10

bild från Luleå när jag tränade med min kära träningskompis CM som har börjat blogga igen följ hans resa mot Ironman kalmar här




5 kommentarer:

  1. Grymt pass! Tror jag kopierar det till min gymträning imorgon! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för inspiration till ett bra styrkepass! Ska nog testa att köra ett likadant pass till helgen. blir spännande att se hur min kropp reagerar. Alltid bra med byte av upplägg/övningar, både för kroppen men även för knoppen. När det kommer till styrka blir jag så lätt uttråkad annars...

    SvaraRadera
  3. Det där osade träningsvärk redan från början! Tror jag också lånar upplägget så fort jag piggnat på mig!

    SvaraRadera
  4. Låter som ett riktigt härligt pass! :)

    SvaraRadera
  5. Haha recept på träningsvärk, det låter härligt =) Bra upplägg!

    //Frida
    matsdotter.shapemeup.se

    SvaraRadera