måndag 2 december 2013

Vansbro Triathlon bokat!


Klockan 20.00 igår släpptes platserna till Vansbro Triahlon som är en halv Ironman distans alltså:

1,9 km simning 
90 km cykel
21 km löpning

Jag lyckades få en plats av de 700 som släpptes, nu är det fullbokat! Galet vad platserna ryker fort! Det ska bli otroligt skoj för jag vet att jag kommer få träffa underbara triathleter och vänner igen som också ska dit och köra! :)

Det ska bli kul och köra ett helt nytt lopp, se en ny plats. Jag har kört en halv Ironman distans tidigare och tyckte det var så himla jobbigt, man får ju ligga på en högre växel under en längre tid och det är inte jag van vid. Men det ska bli kul och köra igen och jag är taggad för en ny utmaning! Nu vill jag bli snabb och uthållig, det blir en stor utmaning för mig.

Min första gång jag gjorde halv IM distans var i Sövde och det var även min första triathlon tävling då sprang jag in på 5 h och 14 min. Så mitt mål är att försöka göra en bättre tid. 



13 kommentarer:

  1. Härligt med nya träningsmål, grattis till startplatsen. Du kommer att krossa! :9

    SvaraRadera
  2. Va skoj, grattis! Inspirerande att få testa ett nytt lopp!

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul Lina och vilken grym första-gångstid.

    SvaraRadera
  4. Vad skoj, grattis till en startplats:)

    SvaraRadera
  5. Vad jättekul för dig :) Går så mycket lättare att träna när man har konkreta mål framför sig. Och vad snabbt platserna tog slut? Triathlon är verkligen "da shite" nu - coolt :D

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du fick plats! Har hört mkt gott om tävlingen. Vi kikade på den för två år sen. Härlig stämning var det o fint väder :)
    Åker ni upp på fre (kanske inte bestämt än ;) vi springer ju Vansbro marathon på torsdagen men åker kanske hem efter loppet.

    SvaraRadera
  7. jäklar va kul att du fick en plats!! enligt mig skulle simningen vara roligaste delen :) men gud så jag inte skulle våga ställa upp, du är tuff du! sv ja det var riktigt tufft, men askul! :) känns idag om jag säger så!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad kul! Synd bara att inte Vansbro passade mig i tid. Jag är anmäld till Vätter och kör familjetur till Astrid Lindgrens värld i samma släng ;-))

    SvaraRadera
  9. Bra tid! Den slår du förmodligen i Vansbro. Sövde är ju inte direkt en snabb bana, med alla backar på cyklingen. För mig blir det Sövde i sommar. Då vet jag vilken tid jag ska slå... ;) Ha ha ha. Kommer inte vara i närheten av din supertid! Gör jag det runt 6 timmar ska jag vara supernöjd! :) Lycka till!!

    SvaraRadera
  10. Kul att du fick en plats! Själv kanske jag börjar nosa lite på triathlon under sommaren - om jag lyckas lära mig simma crawl under vintern/våren.

    SvaraRadera
  11. Åh vad spännande! Och bra att du fick en plats. Så snopet annars..! :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  12. Grattis till platsen på Vansbro Triathlon, har hört att det ska vara en riktigt rolig tävling med snabba banor så nytt PB på 1/2 ironman har du god chans till:) Grym du är också som tränar på så bra som du gör under hela året!

    SvaraRadera