onsdag 11 december 2013

Löpintervaller och Yoga



Löpning och Yoga på schemat ikväll. Härligt skön kombo! 

Löppasset körde jag på bandet, väldigt länge sen jag sprang på band så det kändes lite konstigt och ovant i början. Intervallpasset:  kort och effektivt 35 min varav:

10 min uppvärm
7 x 3 min intervaller 
30 sek vila mellan intervallerna 

Effektivt, jobbigt, svettigt och pannbenet vässades ännu mera. Inte så van att springa i hög fart och det märks att jag slarvat med intervallträningen på ett tag. Jobbigt som attans!!! Men nu ska jag bli bättre på den biten! Sista 3 min var kräkjobbiga. Lite hatkärlek på den! :)

När jag var klar och fick en biljett till yoga passet undrade folket vad jag hade gjort, jag var dyngsur. Tror aldrig jag svettats så mycket. Bytte kläder och laddade om fokuset. Mojo Yoga, bra pass för att öppna upp höftböjaren, passar mig helt perfekt! Underbart pass där core och hela kroppen fick jobba i olika positioner.

En grym träningskväll!

9 kommentarer:

  1. Varje gång jag läser om någon som kört yoga inser jag att jag missat det denna vecka också... Dumt!!!
    Det är ju så välbehövligt för kroppen.

    SvaraRadera
  2. Yoga måste jag bara testa...när yogastudion på gymmet är klart...då! :-)

    SvaraRadera
  3. Måste testa ditt upplägg! Grymt lina

    SvaraRadera
  4. Mitt rörlighetsprogram Mojoflex har helt säkert sina rötter i Mojo yoga. Jag är sååå grön på löpbandet. Snälla Lina berätta för mig vilken hastighet och lutning du värmer upp på och vilojoggar och hur är det när du kör intervaller. Otroligt tacksam om du kan ge råd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller så duktig på löpband, brukar försöka undvika, men då jag springer så ser jag till att jag har lutning på bandet för att i allafall försöka få det lite mer likt utespring, 1% lutning. Brukar värma upp i tempo runt tempot på 11 km/h, idag ökade jag tempot efter 10 min , till 14 km/h tror det stod att det motsvarade 04.19 kanske kan vara olika på olika löpband. När jag vilade 30 sek hoppade jag av och körde ståvila, på vissa löpband kan man ställa in hur man vill ha i intervallerna. :)

      Radera
  5. Löpning och yoga är bästa kombon! Fast helst inte på löpband, jag känner mig som bambi där :)

    SvaraRadera
  6. Effektivt pass där. Och yogan - så himlans välgörande!

    SvaraRadera