söndag 22 december 2013

Cykling + Film på kombinations övningar


Träningen idag började med spinning under ledning av min sambo. Han peppar och gör att jag tar i mycket mer än vad jag brukar. Grym som instruktör som gör att jag känner mig stark och har mycket pannben!

Det roliga är att vi tillsammans ska avsluta Julschemat på gymmet med ett 3h långt spinningpass. Det ska bli kul och spännande att göra passet ihop. Tror det kommer bli toppen och hoppas på full sal! :)

Efter spinningen blev det styrka! Vilket pass jag fick ihop. Just nu är benen allt annat än starka, helt slut efter passet idag som innehöll både det ena och det andra.

Knäböj med stång 3 x 20, 10 kg
Step up på bräda med 5 kg viktplatta i handen som jag lyfter upp mot taket samtidigt som ett ben 3x 20
Enbensmarklyft 3 x 12
Raka marklyft 3 x 12
Höftlyft på boll och dra in bollen mot kroppen 3 x 10
Utfall med rotation 6 kg viktplatta i handen 3 x 10 på varje ben
Kettlebell swing 3 x 20

Höftlyft + triceps pullover, se film nedan 3x10
Ryggresningar på boll armar rakt ut åt sidan 3 x 15
Chins 3 x 10
Rodd TRX 3 x 15

Armhävningar TRX 3 x 15
Utåtrotation för baksida axel

Magövningarna som ni ser nedan på film och burpees utvecklad med bosu + sprintern och en rejäl utmaning med TRX pik + armhävning på bosu, jösses vilken övning, kul och prova något nytt!

Älskar kombinationsövningar!

Armhäv + PIK i TRX


Burpees ( fast glömmer bort armhävningen, får komma ihåg den nästa gång ) + sprintern


Höftlyft + triceps pullover


6 kommentarer:

  1. Åh jag älskar dessa! Och nu kom jag ju ihåg vart jag sett den kombinations övningen jag gjorde idag med bousboll. Det är ju du som har så gyrmma övningar på lager ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Ska testa. God Jul Lina!

    SvaraRadera
  3. Tack för superbra tips!!!
    Önskar dig en riktigt god jul.

    SvaraRadera
  4. Nya inslagen med små filmer är superbra tycker jag. :) Testade burpees med bosuboll i veckan, riktigt jobbigt och kul!

    SvaraRadera
  5. Bloggen Ultrabrdo önskar God Jul & Gott Nytt år!
    Nu laddar vi för ett fint träningsår 2014!!

    SvaraRadera