måndag 30 december 2013

Tufft benpass!!!


Min morgon började i simhallen. Mysigt med tända ljus och en nästintill tom bassäng när jag närmade mig slutet på passet. Delade bana med en annan tjej, lyx när det är så få. Fokus på teknik och körde även intervaller 50 meters där jag tryckte på mer än vad jag brukar. Har en tendens att falla in i samma malande tempo när jag simmar så bra med intervaller där jag måste utmana! Härlig start men visst längtar jag ut, bilden som är tagen nedan är från en fin sommarkväll med solen som värmer om kroppen och ett härligt dopp i en sjö.

Sen på gymmet blev det BEN, rygg, triceps och mage. Sofie skrev om ett benpass som hon kallade benpass explosionen och det var jag ju bara tvungen att prova. Körde det nästan likadant, helt galet vad det tog i benen, jag kunde knappt ta mig till duschen sen, benen bara skakade! När jag avslutade passet med 100 benböj körde jag lite bredare så det skulle ta lite mera på rumpan och JA det känns sjukt mycket nu, hur kommer det då inte kännas imorgon? :) Galet men härligt! Prova!!!



4 kommentarer:

  1. Åh, nu var det länge sedan jag simmade! Jag längtar verkligen och visst är det härligt med minnen från sommaren, ser fram emot alla kommande sim. Gott Nytt år LIna och tack för ett trevligt och inspirerande år.

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Jag kollar in på din blogg lite då och då..började triathlonträna för ett år sedan ungefär, har gjort mina två första triathlon sprints och satsar i år på en olympisk.. (för mig är det enormt! jag som inte brukade träna nått)
    inspirerande att läsa om din träning! får mig att vilja ge mig ut ännu mer oxå men jag är lite fast i nån sorts medel-lunk i allt jag gör, i löpning/cykling/simning.. några tips hur man tar sig ur det?

    mvh Rebecka

    SvaraRadera
  3. Benböj med upphopp är helt galet jobbiga! Jag körde utfallsgång i en lång korridor med hantlar i förrgår - det känns att jag har en rumpa idag om man säger så... Får passa på att önska Gott Nytt År! :)

    SvaraRadera