måndag 9 december 2013

Morgonsim och Film på Styrketräning


Igår vilade jag kroppen så jag var extra taggad idag när jag skulle hoppa i bassängen.

Måndag morgon betyder simning 07.30-08.30. Simhallen öppnar 06.30 så vid 07.30 är de flesta klara och risken att slippa trängas är liten. Det blev även så idag. Jag fick mig en egen bana och kunde ostört köra mitt pass. Det blev långa set, simmade 3 och 5 hundringar med redskap och utan redskap även lite teknik för benen. Härligt att simma igen, det var ett tag sedan sist.

Simbubblade till levande ljus.... 



Efter simmet cyklade jag hem och åt en andra frukost. Innan det bar iväg till gymmet.

Måndagsstyrkan cirka 11.00-12.00 

Idag blev det :

Chins 3x12
Ryggresningar 3x12 med 5 kg vikt
Rodd TRX 3x12 

Enbensmarklyft 3 x 15
Raka marklyft med kettlebell som ni ser nedan på filmen, drar gott i baksida lår 3 x 15
Utfallssteg med vridning 6 kg vikt 3 x 15
Sumoknäböj med kettlebell 3 x 15

Flyes liggande på pilatesboll  3 x 15

Magövning Pik med pilatesboll, som ni ser nedan på filmen, go övning 
Sit-.up på boll med 5 kg vikt i famnen
Plankan med armbågar på pilatesboll 

Tror på en grym träningsvärk i baksida lår imorgon.... :)




7 kommentarer:

  1. Men åh vad mysigt med levande ljus i simhallen!

    SvaraRadera
  2. Mysigt det ser ut och kul med två små filmer :-D

    SvaraRadera
  3. Kul med filmer! Och som alltid lika uppskattat att du skriver ut styrkeuppläggen. :)

    SvaraRadera
  4. Bästa starten och tack för tips på övningar.

    SvaraRadera
  5. Den där sista övningen är grym! En stående inslag i min bollträning och den blir aldrig lättare, aldrig någonsin :-)

    SvaraRadera
  6. ååååh! jag har faktiskt börjat längta litegrann till gymmet. men snart så.

    SvaraRadera