lördag 14 december 2013

Backintervaller Im in love och Crossfit Varberg


Imorse blev det en skön sovmorgon. Åt en god frukost samtidigt som jag tittade på julkalendern, kollar varje avsnitt, gillar den. Skön start!

Vad jag skulle köra för träningspass hade jag inte bestämt mig för. Men efter frukosten kände jag att benen och kroppen ville köra backintervall. Jag har nog en förkärlek för det. Då vet jag exakt vad jag ska göra, attackera backen och stärka upp musklerna i benen. Love it! 

Gråmulet och inte ett spår av snö på marken. 12 min senare var jag framme vid min backe. Hade bestämt innan att 10 intervaller skulle det bli sen fick jag springa hemåt igen.

Betade av intervallerna en efter en och samlade värdefulla stenar som symboliserade varje sprungen intervall. Skönt och slippa hålla räkningen själv när man börjar bli trött. Mycket som pågår i mitt huvud när jag springer. Jag peppar mig själv, kom igen, mer tryck i benen har du, försöker också hålla ett bra tempo så jag hör metronomen i huvudet tick tick tick tick tick, känner takten...

När jag la dit 10onde stenen kände jag mig väldigt nöjd och benen trötta! Perfekt start på lördagen!

I eftermiddags var jag på invigningen av Crossfit Varberg. Superfin träningslokal. De bjöds på mycket gott paleofika och om man ville fanns det prova på pass hela eftermiddagen. Kul,bra tryck i lokalen! Det bjöds på AMRAP 10 min jobb. Kommer inte ihåg de specifika namnen på övningarna men här är själv passet:

4 burpees klapp bakom huvudet
6 knäböj + kasta upp boll mot vägg
8 boxjumps
10 situps

Dessa övningar gör man så många varv man hinner på 10 min. Deltagarna kämpade på och var galet trötta efteråt.  Önskar Annelie med flera stort lycka till med boxen i Varberg!Kommer absolut att prova på ett pass där!


En mycket trevlig lördag som snart fortsätter med god mat och mys i soffan!





6 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft en helbra lördag. Och vilken natur du har att springa i, det är annat än tråkiga trottoarer det. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken cool miljö både på crossfit gymmet och den där backen med bergen. Kul med stenarna. Det blir lite lekfullt. Får testa det.

    SvaraRadera
  3. Julkalendern följer vi varje dag också. Dock blir det oftast på kvällen innan vi lägger oss på SVT Play eftersom det går när vi hunnit börja jobba. Mysigt är det iaf! :)

    SvaraRadera
  4. Gött.
    Jag provade mitt första crossfitpass idag. Utmanande och roligt.

    Snyggt jobbat med backintervallerna.
    Har du något specifikt löpmål nästa år?

    SvaraRadera
  5. Perfekt lördag ju. Bra tips med att samla stenar, jag är hopplös på att hålla räkningen.

    SvaraRadera
  6. Här är jag igen :) Sprang backintervaller igår och tänkte på dig när jag nästan inte orkade ens 30 minuter, läste om ditt sextimmatslopp - du är GRYM Lina! Följer också julkalendern, dagens höjdpunkt :)

    SvaraRadera