måndag 10 augusti 2009

Ride of Hope



Jag och min kära Trek har varit ute på äventyr på Sveriges vägar.

Vår resa startade på Luleå Busstation
Torsdags morgon 05.45 rullade bussen iväg med mig och min cykelkärlek
En lång resa väntade oss

Man blir väldigt uttittad när man kommer med denna väska
många som undrar vad jag har i denna stooora väska

-"det måste vara den största träningsväska jag någonsin sett"



När vi rullade in i Sundsvall var det dags för byte 1 av 2
Med all packning var det inte det lättaste att ta sig från bussen till tåget
Svetten rann i pannan men jag klarade det

Vi anlände till Stockholms central där det var dags för byte 2
Vi bytte tåg mot ett tåg som skulle ta oss till slutstationen Norrköping

Efter 13 timmar och 45 min anlände jag äntligen till min slutstation
Där möttes jag upp av Annika som jag bara pratat med via bloggen
Det var lite nervöst eftersom vi aldrig träffats förut men hon var verkligen så trevlig som jag trodde att hon skulle vara!
Häftigt att mötas i verkligheten!
Riktigt trevligt och kul!
Det är så otroligt roligt att möta personer med samma intressen som jag själv.
Tusen tack för att jag fick sova hos dig!

Efter installation i hennes fina lägenhet gick vi ut och käkade mat och laddade upp inför morgondagen

Super god kyckling med ris




Varför laddade vi upp?

Jo för några veckor sedan blev vi nyfikna och sugna på att vara med och cykla i Ride of Hope

Det är ett cykelarrangemang som går ut på att samla in pengar till Barncancerfonden

Hur går det till?

Jo Ride of Hope är ett cykellopp som startar i Lund den 1 augusti och avslutas den 9 augusti i Stockholm, en sträcka på totalt 125 mil.

Deltagarna kan välja att delta under en eller flera etapper eller en del av en etapp. Ride of Hope är ett ideellt projekt som arrangeras av några cykelentusiaster.
För varje etapp man körde bidrog man med 200 kr.


Annika och jag mötte upp två andra bloggare Malin och Anna i Katrineholm där vår första etapp skulle börja.
Jag hade inte träffat Malin och Anna tidigare så det var jätte trevligt och kul att träffas i verkligheten.

Malin och Anna



Etapp ett var mellan Katrineholm och Västerås, en sträcka på 13,5 mil
Det var roligt att få cykla tillsammans och min rädsla för att cykla i klunga skulle övervinnas!



Solen har lyst på oss hela helgen.
Det var väldigt varmt och kvavt när vi cyklade
Att fylla på med vätska var det absolut viktigaste


När vi kom i mål efter 13,5 mil var vi i Västerås
Där blev det en svalkande milkshake och wrap med kyckling
Hungriga magar
Stolta över dagens etapp!

På kvällen var det dags för att käka igen
Det blev uppladdning med pasta och kyckling återigen


>

Nöjda med dagen!

Vi somnade tidigt för att på lördagen stiga upp klockan 06.00 och käka hotellfrukost
Arrangörerna hade ordnat plats på hotell för bara 200kr natten inklusive hotellfrukost, super bra!

Med massa mat i magen tog vi oss till starten laddade för etapp två som var mellan Västerås och Uppsala, en sträcka på 10,5 mil





Denna sträcka började vi i ett ganska så lugnt tempo men efter ett tag fick vi alla eld i baken och ville satsa mera så vi ryckte ifrån gruppen och tog oss ut på äventyr
Kom ikapp en klunga som vi hängde på och körde någonstans mellan 26-30 fram till mål
Det var en svettig och jobbig men skön tur!

Målet i Uppsala, grymt bra kört tjejer!




Efter etapp två styrde Anna och Malin kosan hemåt. Blev tomt utan er!
Grymt bra jobbat av er!

Jag och Annika körde en tre-dagars :-)

Vi laddade upp med lax och färskpotatis plus en mycket god sallad
Mycket trevlig sällskap! Tusen tack!



På söndagen blev det tidig uppstigning igen
Efter frukost trampade vi iväg till starten



Vi var lite nervösa inför dagen
Det väntades dyka upp ca 190 cyklister till starten den dagen
Mycket folk och stora klungor



Men det gick jätte bra hela vägen som var 8,5 mil
Vi cyklade i mellan gruppen och vi kämpade för att hänga med killarna
Och Annika vi gjorde det GRYMT BRA!

Jätte bra kämpat hela vägen!

Att få cykla in i Stockholm hela truppen var en häftig känsla
Det kändes som klungorna i Tour de france
Vi var så många, det var helt galet



Det färdades inte bara på cyklar




Målet var Gröna Lund där väntades en avslutning för oss cyklister som hade cyklat
Det blev lite smått och gott
Anna Book och Denis Lopez sjöng och uppträdde för oss



och checken på 309.822 kr överlämnades till barncancerfonden
så mycket pengar hade vi samlat in under resan :-)

Annika och jag mumsade i oss varsin mjukglass som belöning för vårt hårda jobb i alla uppförsbackar och för de 33 mil vi körde under de tre dagar vi ställde upp och cyklade!



Grym avslutning!


Nu när jag tänker tillbaka så skulle jag inte för något i världen vilja gå miste om denna upplevelse.

Alla glada och peppande cyklister
Att få träffa Annika, Anna och Malin
Cykla
Ha roligt
Och vara ute på ett äventyr

Det var så otroligt bra alltihop!
Tusen tack till alla guider som verkligen gjorde allt för att vi skulle ha det bra, och ställde upp för oss. Ni var ett stort stöd genom hela resan! Tusen tack!

Här är de som cyklade HELA vägen 125 mil, vilken prestation!




Nästa år blir det kanske alla nio etappar?!
Eller vad säger ni Annika, Anna och Malin?!


Jag kunde inte hålla mig ikväll, jag älskar ju att cykla.

Spinning 75 min. Svettigt och kroppen kändes överförväntat mycket pigg :-)



Kärlek till Ride of hope!

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig cykelhelg ni verkar ha haft, vad duktiga ni är. Och ni cyklade för ett gott ändamål också.

    Härliga bilder!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅÅH!!!! Vad roligt det är att läsa om vår cykelhelg!! Jag rös flera gånger när jag läste all text och ryser fortfarande! Och jaaaa, jag vill köra alla nio etapper nästa år!!! Cykling ftw!!!

    Massa massa kramar från Anna

    SvaraRadera
  3. Skoj att läsa om er cykling, jag var med på min liggcykel mellan Västerås och Sala och lyckades hamna på bild hos dig ;) cykeln också för den delen. Får träna lite bättre till nästa år och cykla minst en hel sträcka ialla fall, att vara med in till Stockholm vore skoj.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt att läsa :) TACK för alla snälla fina ord. Det var så roligt att du vågade komma och hälsa på :) Fina bilder också!

    SvaraRadera
  5. Grym Resa Lina!

    Riktigt imponerande. Finns ju vissa fördelar med att inte sommarjobba, som att man hinner göra sådana här häftiga saker t ex. Jag blev riktigt sugen på att köra nästa sommar när jag läste hur roligt ni verkar ha haft.

    Ha det gött!!

    SvaraRadera
  6. WOW! Vilka dagar! Förstår att det var en så häftig upplevelse för dig, både att cykla dessa etapper och att träffa dina nya vänner. Var så skoj att se dig igår tjejen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. hihi, jasså ska vi köra alla nio nästa år ;)
    Så roligt att läsa era superbra inlägg, jag vill tillbaka!!
    Kul att höra en redogörelse för sista dagen, jag vill ha varit med (fast glad att jag slapp backarna...hehe).
    Det var så kul att träffa er allihopa, söta o goa tjejerna!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Lina svarar Maria L

    Det var tre helt fantastiska cykeldagar. Längtar redan tillbaka.

    Kul och se dig igår! Idag tänkte jag komma och köra pump med dig, fast det blir nog rätt lugnt, börjar känna en tendens till lite trötta ben nu. :-)

    Ses ikväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag tror att du fastnade på min film när vi rullade in mot torget i Sala, för visst är det du med nummer 305.
    http://www.youtube.com/watch?v=mFOVn60Reis

    Mvh Lasse

    SvaraRadera
  10. Hej,
    Kul att du körde "Ride of hope".

    mvh
    pappan till den cykeltokiga tjejen som var föråkare åt er in till grönan.

    SvaraRadera
  11. Kul läsning det där. Verkade kanonkul. Kanske får testa på det själv nästa gång! :)

    SvaraRadera