söndag 18 juli 2010

Äventyr med sjötema!

När vi vaknade igår morse så var vädret mulet och inte alls särskilt kul
men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :-)

vi började vårt äventyr!

Finaste Annika och hennes Daniel, jag och min sjöman trotsade vädret och tog skutan och for ut på det öppna havet






det hoppade till i magen
blåsten gjorde att det kändes som en karusellfärd
marknadsföringen av luleå skärgård blev en grå sådan
men vi fick oss ett äventyr på sjön och vi nådde slutstation Rödkallen

där fick vi värma oss med en kopp kaffe
och vi studerade luleås skärgård lite närmare



röda stugor
en idyllisk plats att vandra runt på
det var kul och få visa er ön


sötaste annika och jag!
Så glad att ha dig här i norr!




ni är så fina tillsammans!
det lyser om er!


kärlek!





vi lagade en mycket god lunch!

grillat är gott!






hungriga!




fläskytterfile, sallad, couscous,



och vi blev bjudna på en himmelskt god morotskaka!




mysig dag på ön!


fast dimman tog ett fast grepp!



vi blev lite fundersamma om vi skulle klara åka hem igen in mot stan
men med vår duktiga sjöman så fixade vi kursen
du är så duktig
navigera i dimman kan inte vara lätt men det fixade du med bara ett sjökort!



dimma över sjön



vi kom säkert in i land efter ett riktigt äventyr på sjön!


sedan var det dags att slira om och fortsätta vårt sjötema
färjan nästa

laddade för kvällen






vi mötte upp Annika och Daniel


söta du!









söta ni!



jag och min älskade!



här blev det för min del en god fisk- och skaldjurs gryta!



Annikas milkshake var av en annan värld :-)
en smak av jordgubbar!



det blev dans under kvällen!


fick träffa en annan bloggare in real life, KUL!

sötisar!





söta Annika och jag!

du är så himla fin och jag tycker om dig jättemycket!



tack för en helt underbar dag och kväll!

kärlek till helgen!

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg, det är härligt/viktigt med goda vänner.

    Ni verkar ha fått en trevlig tur med båten i alla fall, trots mindre bra väder. Kvällen ser också ut att ha varit lyckad.

    Ha en trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Det var roligt att träffa dig och dansa lite! Antar att ni fina kommer göra fler besök på Färjan i sommar...

    SvaraRadera
  3. ÅHH! :) Blir ju alldeles rörd och glad och lycklig :) Det är ni som är finast som tar med oss på en sådan underbar dag! :) TACK för allt! Det var superkul att få dela hela dagen med er! Puss o kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg, mysigt att läsa om er toppen dag! :)

    SvaraRadera