fredag 15 juni 2012

ANMÄLD KALMAR IRONMAN 2012


Det pirrade till i magen när jag slutförde min anmälan. 
Weeeehoooo! 

Nu ska jag stå där igen på startlinjen. Det bubblar i hela kroppen och jag ler när jag tänker tillbaka. 

innan äventyret började, ca 06.30


Jag ska få cykla över Ölandsbron
Uppleva en helt ny bana.
Jag kommer gå ut på banan och försöka ha så kul jag bara kan och njuta av atmosfären.

Jag kanske inte har cyklat, sprungit, simmat så mycket som jag kanske borde ha gjort
jag har varit skadad 
men jag har viljan och detta är något jag tänkt på att jag vill göra igen ända sen förra årets målgång :)


Jag tänker inte någon tid utan det jag vill är att komma i mål! 


  här vill jag stå igen




Bästa fredagen och bästa beslutet  :)

torsdag 14 juni 2012

VISBY


Ett erbjudande om en visit på Gotland dök upp och jag var inte sen att tacka ja! 
Det blev en snabbvisit men härligt att få göra ett litet avbrott från vardagen.
 Njutning av sol och vandring på Visbys mysiga gator.
 




Lunch 
Kräftstjärtsallad med valnötter, avocado, sallad 

 

Fick upp ögonen för Kränku Te och Kaffe där jag gick igång och handlade loss nya tesmaker som jag längtar efter att prova. Älskar att dricka te till kvällsfikat. 

Massa gott att välja bland.. 



En lycklig Lina i Visby.




Uppdatering IronMan.
Slutsålt (nästan) 1500 platser, MEN de kan erbjuda 50 platser till men det är de sista! oj oj oj!!!
Jag måste bestämma mig nu....


Häller upp en kopp te och funderar..

onsdag 13 juni 2012

På äventyr


Vaknat upp till en solig dag på Gotland. 
Hotellfrukosten är i magen och ska snart bege mig ut på de fina mysiga gatorna här.
Är på lite blixtäventyr och tar till vara på varje sekund! 

 
Igår var jag i Oskarshamn och där passade jag på att simma i den fina simhallen.



Nu ska jag göra Visby! 



måndag 11 juni 2012

Spinn och IronMan funderingar


Jag gillar att nöta sadel och det bästa är ju såklart att få göra det utomhus, om jag får välja, med en klarblå himmel och en strålande sol mot kroppen. 
Men när regnet slår mot rutan är det ganska skönt att kunna cykla inomhus också.

Idag blev det ett 100 min långt spinningpass. Skönt att få trampa ut träningsvärken från gårdagens pump.
Jag körde ett gammalt pass från förra året och det var kul att höra vissa låtar igen
 
 Friskvågens cykelsal. Snart kommer jag få köra mer pass där! Längtar!

 


Många som undrar om det blir Kalmar IM för mig. 
Och jag funderar ännu, känns som att vindarna blåser mitt håll igen, och kanske att jag vågar göra det nu? 

Vågar jag när jag inte har kunnat träna som jag velat? Jag vill njuta av att befinna mig på banan.
 Vaden är betydligt bättre, kan känna av den lite i bland. Jag är väldigt sugen och det kanske lutar mer åt JA nu än åt nej.


Sugen att hoppa i tävlingskläderna :) 



Hey hooo let´s go?! 


söndag 10 juni 2012

Styrketräning


Nu har det blivit mycket cykling och löpning i veckan
Idag blev det däremot styrketräning

Body Pump
Nya releasen var riktigt bra tycker jag. Jobbig och lite nytänk!
Skönt att gå in och bli ledd på ett pass. Bra fokus!


Kanske en ny söndagstradition.



Tror jag väntar på träningsvärk nu. 



lördag 9 juni 2012

6 mil cykel 1 mil löpning


Jag vet inte vart jag ska göra av all min glädjeyra. 
Jag spricker av lycka. 

Idag for jag och Cervélon ut på äventyr igen. 
Destinationen Falkenberg som ligger 3 mil från Varberg. Det fanns en jättefin väg att cykla dit.
Kusten var på min högra sida ut.
Doften av landet och hav. Åhh!!!!

Motvinden tog hårt tag om mig men jag la mig ner i tempobågen och körde vad jag hade. 

Helt otroligt så underbart det är.
Premiär med kortärmat och bara ben. 







Efter cyklingen hoppade jag i löpskorna och tog en springtur längs strandpromenaden som är så otroligt vacker. Jag trivs så himla bra här. Älskar närheten till vattnet.



Fylld av energi! Solen har lyst på mig hela dagen. 

Jag njuter så himla mycket! 


Lycklig! <3

torsdag 7 juni 2012

2 mil löpning längs Varbergs kust


Jag kan inte sluta bubbla av känslor. 
Att få upptäcka Varbergs springandes är helt underbart.

Benen var lite sega från cyklingen igår men vyerna ger mig så mycket energi.
Havet, solen, segelbåtarna, stranden, glada motionärer, 
jag springer och njuter hela tiden

2 underbara löpmil längs Varbergs kust. 




Och faktiskt den snabbaste 2 milaturen för i år trots sega ben. Jag blev förvånad när jag tittade på klockan.
1h och 44 min. Sist jag sprang 2 mila turen tog det 1h och 50 min. 

Jag är på gång! :)  Sprudlande glad!


onsdag 6 juni 2012

Cervélo jag är KÄR!



Jag bubblar av känslor igen! Fantastisk dag med min kärlek! <3

Jag fick meka med min kärlek innan vi stack iväg.
Sadel check, hjul på, pumpa, flaskhållare på 


 pimpade kärleken med lite rosa detaljer :)






Förväntansfull!!!




Jag hoppade på min kärlek och det är verkligen så underbart att få nöta sadel med dig!
Cervélo jag älskar dig!

Jag låg i tempobågen rätt mycket under turen. Kändes grymt bra och skönt!
Det var så vackert landskap. grönt och blommorna doftade så gott.
Fina ängar vid min sida och skymtade vattnet en stor del av färden.




Det kändes som att jag var i cykelhimlen.
Solen lyste på mig. 
Jag SKREK rakt ut att:  Jag är så SJUKT KÄR! 
De fina omgivningarna som är här, att få upptäcka dem och att få sitta på världens finaste cykel!

Det går knappt att beskriva min kärlekstur idag. Helt helt underbar. 



7 mil CYKELlycka!!!! 

måndag 4 juni 2012

CykelJobb


Jag ska verkligen nöta sadel i sommar både på jobbet och på min fritid, få njuta av att vara ute i friska luften.
Mitt sommarjobb sker på en cykel. Jag kommer få vara cykelHÖG mest hela tiden :)
 Idag blev det 4h cyklande och springandes i trappor.
Känner att matkontot kommer öka mer och mer i sommar. Kommer behöva mycket energi! 

Benen var med i matchen.
Avslutade dagen med mera cykling, ett spinningpass + coreträning.

har jag sagt att jag älskar cykling? ;) 





söndag 3 juni 2012

Simpremiär utomhus!


Idag fick jag äntligen göra simpremiär utomhus.

Simstadion i Varberg levererade. 
50 meters bana och jag var i simhimlen! 

Härligt det var att kunna simma längre än 25 m innan väggen kom.
Bra känsla. vattnet smakade saltvatten och fick en smak av sommar.

Det blåste rätt rejält så fick motvind ena sträckan och kämpa på lite mera i armtagen.
Äntligen en riktig sol mot ansiktet när jag andades. 

Underbart!





Jag trivs bara mer och mer!




Fina Varberg!