måndag 3 november 2008

Frusen


Lysosomerna bryter ned defekta celldelar och partiklar som har förts in i cellen.


Låter helt klockrent va?
Pust och stön.
Det är inga lätta ord.
Men bara om man får sig en klar bild av vad allt är och vad allt gör
så ska nog detta ordna sig också

Början av en ny kurs Humanbiologi.

Frusen det är jag
det började redan imorse då jag skulle stiga upp ur sängen
sovrummet hade kylt ner min kropp under natten
var istapp redan innan jag skulle ut i morgonkylan
jag fick jobba hårt på cykeln för att få upp värmen
väl i skolan så fick vi sitta i den kallaste av salarna
till och med ett rykte har gott om just den salen
fruuuusen
burr

gjorde mig soppa till lunch i hopp om att värma min kropp.
och nytt te fick det blir efter maten
skörde te, jätte gott, äppelsmak
då hade min kropp smält lite iallafall




present

inte den vanligaste färgen i min garderob
men jag gillar den.




nu är det inte långt kvar tills jag får krama om min finaste vän och min guldjica!
jag kommer att vara den lyckligaste.
jag saknar saknar och saknar
finns inga ord.

jag kommer att hoppa av glädje när tåget rullar in på spåret!
vill vara er nära! ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta!



mera lycka!
spinning ikväll.
och jag drömmer mig bort till varmare breddgrader då jag får cykla i en vacker natur och bara njuta och svettas :-)

det är tomt i gårdshuset ikväll.


cyklar i mina drömmar inatt!

5 kommentarer:

  1. Längtar oxå vännen MASSVIS!! Tänk inte långt kvar nu!! Å vad vi ska mysa och dricka oss kloka på vin!! Ikväll blir det akut fest,inte sugen men blir nog kul! Kärlek till den bästa. Kram!

    SvaraRadera
  2. Sitter ni hus 99? Jag sitter alltid med jackan på där,så jävla svinkallt!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att det var det var svårt,men jag hade jättedålig studieteknik då! Men det gäller att man antecknar duktigt och hänger med!

    SvaraRadera
  4. Ja skitsvinkallt!!

    men meningen låter vettig nu. för de var ju den svarta bloppen som käka upp skiten omkring ;-) make sense!


    PUSS min fina.. och den rosa va skitsnygg!! du ÄR skitsnygg!

    SvaraRadera
  5. hehe nää de ärfullt med folk kvar i rummet. men jag poserade glatt ändå. erika skulle ju babblaså hemsk, då roade jag mig medhjälp av hillevi=)

    SvaraRadera