fredag 9 oktober 2009

Rosa Bandet 24 timmar

Snart är det dags för RosaBandet spinning igen i Göteborg 24-25 oktober.
Under ett dygn samlas människor från hela Sverige för att delta i detta underbara cykling arrangemang.

Under ett dygn snurrar cykelhjulen inne i salen non-stop och det är en mäktig känsla.

Jag kommer tyvärr att missa detta i år. Flytt och jobb sätter käppar i hjulet.
Men om du funderar på att åka GÖR DET för detta är ett dygn man sent kommer att glömma.

Jag tänker fortfarande tillbaka till kvällen/natten/dagen då jag befann mig i ett konstant cykelrus. Endorfinerna sprutade i salen och man befann sig runt människor som också älskar cykling. Att få göra det bästa man vet, cykla, till förmån för cancerfonden, det kan inte bli bättre!

Alla instruktörer var det toppklass på och klasserna de bjöd på var magiska.
Jag vaknade upp i ett cykelparadis tillsammans med Silva som bjöd på ett bildspel från hennes cykling i Italien. Helt otroliga bilder. Tror att hon ska köra något liknande pass i år så missa inte det!
Ett annat pass som jag minns var DISCO-temat. Vilken stämning. Alla var på topp!

Det är inte bara cykling man kan roa sig med. Det händer hela tiden något runt omkring.

Jag blev sminkad som en pink lady, fick härlig benmassage, tittade på cykeltävling, relaxade i bubbelpolen och hängde i baren. Det finns massor att underhålla sig med under kvällen/natten!





Champagne när vi var i mål :-)



Läs mer på sidan: http://www.rosabandet24timmar.se/

Det var en oslagbar helg i göteborg!

Så missa inte detta!

Det var cykelkärlek hela tiden!




Lyckoruset var på topp!


Kärlek till RosaBandet!

1 kommentar:

  1. Vad skoj att du har hittat min blogg och att du bor i Luleå. Det är en fin stad men gör dig redo för vintern där, dem är kalla med kylan och havet. Kanske ska skaffa vinterdäck på cykeln :).

    SvaraRadera