tisdag 11 november 2014

16 km löp och bakläxa övningar


Nu har vi som jobbar som personlig tränare på vårt gym fått en egen vägg med en kort presentation om vilka vi är och vad våra specialiteter är. Riktigt skoj! Jag har världens bästa jobb! :) 



Ikväll blev det löpning och innan det blev sådär nattsvart ute så tog jag bilden nedan över havet. Magisk himmel. Jag tröttnar aldrig att springa längs med strandpromenaden. Havet är ljuvligt, jag älskar det!

Höften kändes bra under turen, tjoohooo, det verkar som att det börjar gå åt rätt håll. Jag håller nere tempot, vågar inte riktigt trycka på med fart ännu. 16 härliga kilometrar.

Efter löpningen körde jag min bakläxa. Jag behöver stärka upp speciellt min rumpa för att höften ska må bättre. Det blev bland annat :

Benpress : ett ben i taget 3x15 
Enbensknäböj där det ena benet går bakom, tar extra mycket på rumpan 3 x 10 
Sumosquat med 20 kg kettlebell 3 x 20 
Höftlyft med boll + indrag : ett ben i taget 3 x 10 

Det kändes väldigt mycket i rumpa och baksida lår efter allt detta. Gott! Blev även lite magövningar och tillslut massage med foamroller, sådär ontskönt i hela kroppen! :) Härlig tisdagkväll!



2 kommentarer:

  1. Så härligt, fin presentation :D
    Fin tisdagskväll och skönt att höften kändes bra.
    Vilken underbar bild ut mot havet, kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket foto!!
    Och skönt att höften håller sig i schack! :-)

    Kram M

    SvaraRadera