onsdag 17 juni 2015

Cykelintervaller


Veckan rullar och träningen flyter på. I cyklingen försöker jag utmana med mina intervaller, provade ett nytt pass i förra veckan.

Satsade på MAX intervaller.

Passet:

Uppvärmning 15 min
8 x 2 min MAX- intervaller
3 min rullvila mellan

Detta kändes rejält i låren. En sådan där skön svidande känsla. Benen var helt slut efteråt. Skönt att få trycka till och verkligen ge allt. Ser fram emot sommaren och se utvecklingen i cyklingen.
 





Igår blev det styrkeintervaller.

10 x 5 min

Hade mycket motstånd på och kämpade mig framåt med tunga växlar. Jobbigt flåsigt men inte så man får mjölksyra. Hoppas detta kan göra mig lite snabbare på flacken. Cyklingen är nog den gren som känns svår och få till och det känns som att jag aldrig blir bättre, men jag ger mig inte!




1 kommentar: