måndag 10 augusti 2015

Dadelbollar och fröknäcke recept


5 dagar kvar till IRONMAN KALMAR och det verkligen bubblar i hela mig nu. Träningen trappas ner rejält och det finns tid till mycket annat. Jag älskar att baka och när tiden finns gör jag det gärna.

Igår blev det fröknäcke och jag provade det här receptet som är från Leila Lindholm. Fantastiskt gott och enkelt att göra.

Sedan blev det en dos med dadelbollar. Utgick från receptet härifrån 

När man väl är i det så finns det så mycket jag vill prova och idag vill jag prova dessa dadelbollar vars recept jag fick av Saga igår.

3 dl havregryn
1 dl kokosolja/kokosfett
2 msk kakao
3 msk kokt kaffe
2-3 msk honung
1 tsk vaniljpulver
13 färska dadlar

Blanda ihop alla ingredienser i en matberedare. Gör bollar rulla i kokos eller vad som önskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar