söndag 15 juli 2012

I MÅL SÖVDE TRIATHLON


Weehooo!!

Jag kom i mål och jag är så otroligt GLAD och NÖJD med dagen! 

Min tid blev 5 h och 14 min. 

Varav 

Simning 1,9 km 34 min 
Cykling 9 mil 2h 54 min 
Löpning 2,1 mil 1h 41 min 

Det kommer en racerapport senare.. nu ska jag äta och njuuuta! 

Tusen tusen tack för hejarrop och allt support! Det värmer så mycket och ger så mycket energi!
Ni är guld värda! Kärlek till er! <3

TriathlonHÖG!


lördag 14 juli 2012

Inför Sövde Triathlon


Jag tror att jag har allt klart nu... 



Det har pirrat hela dagen i magen. Förväntansfull! 

Hoppas dagen imorn kommer att bli grym på alla vis! Jag åker dit och vill ha kul men också utmana mig! 

Håll en tumme för mig! :) 

09.25 Går starten! 

Packad och klar.

Hörs imornkväll! :) 

Kärlek till er alla som ger så fint support längs vägen! Det värmer och ger så mycket! 
TACK!

fredag 13 juli 2012

Äppelpaj med knäcktäcke


Fyller på depåerna rejält nu innan söndag :) 

Goda härliga fredagkväll
 
 



Kanske den godaste äppelpajen med knäcktäcke jag ätit.
 
Tillredning pågår... 



Hugger in 



Halva kvar tills imorn :) 

 


Mumsigt!!!

Vilar och förbereder för tävling


Fredag och Lördag är vilodagar för mig nu. 
Kroppen, framför allt benen behöver samla kraft. 

såhär kommer jag se ut på söndag, tänker använda samma outfit som kalmar förra året


men det är svårt att vila.. jag blir lätt rastlös och vill ha endorfinerna. men jag vet att vilan gör gott. 

jag försöker bocka av lite grejer på listan. 

Detta är vad jag kommer att ta med mig: 

Simning:
Våtdräkt 
Simglasögon
Öronproppar
Vaselin 

Under våtdräkten:
Linne från zoot
TriShorts
2XU kompressionstrumpor

Cykling: 
 Cykelskor SIDI
Hjälm
Cykelhandskar
Nummerlappsbälte
Strumpor
Slang 
Verktyg 

Löpning:
Asics löparskor

Energi (än så länge) : 
1 gel
Enervit salttabletter
Snickers
Nötter

Annat:
 Skavsårsplåster
 Handduk


Blir nog att köpa några mer gels. Ut med banan skulle det finnas banan och godis. 
Svårt det här med energi hur mycket man ska ha med sig. 

något jag har glömt? 


mycket man ska tänka på och komma ihåg att ta med sig till tävlingen..

en början...





Mitt beslut att delta i tävlingen kom ganska så hastigt och förberedelserna är kanske inte optimala.
Jag kommer försöka ge så mycket jag kan i loppet, försöka utmana mig, men ändå se det som ett ypperligt träningstillfälle inför mitt stora mål, Kalmar IronMan. 

Jag vet inte om jag ska försöka tippa någon tid. 
Jag är glad om jag kommer i mål och hoppas ha magen med mig. 



Jag har MÅNGA fjärilar i magen just nu! 

Nästan toookigt nervös men det ska bli jättekul! :)

torsdag 12 juli 2012

Anmäld SÖVDE TRIATHLON


Det känns bättre i magen idag så jag vågar...

Anmäld till Sövde Triathlon. 

På söndag ska jag alltså göra tävlingsdebut i triathlon för i år.
Jag har MASSVIS med fjärilar i magen just nu.
Är jag beredd? 
Känner mig lite stressad att det bara är 2 dagar kvar. 
Nu måste jag se till och fixa allt.
Öva på att byta slang kanske är nummer 1 :) 
 

En halv Ironman distans.

På söndag ska jag: 

Simma 1930 m
Cykla 9 mil
Springa 21 km


Oj oj oj oj vad det pirrar i magen just nu!!! 

Hoppas på denna löplycka! :) 


onsdag 11 juli 2012

Brödbak X2 och Sim+Löp


Hoppade i våtdräkten idag och simmade en timme med en bra känsla 
jag gillar mer och mer att simma i dräkten nu


Känns som att farten börjar komma mer och mer 
SimLycka! 



Eftermiddagen har spenderats i köket med brödbak. 

Provade att baka två nya bröd.
Blåbärsbröd - recept här 


Bananbröd med kanel - recept här



Ikväll hade jag tänkte mig en lite längre löptur, runt 14 km.

Jag började springa med en skön känsla
lite snabbare steg än vad jag vanligtvis brukar ha

efter 5 km så börjar magen säga ifrån lite grann men det funkar fortfarande att springa
men allteftersom så börjar magen göra mer och mer ont
och efter 1 mil var jag tvungen att stanna
krampen var ett faktum, kunde knappt ta mig fram gående, suck!!

magen är uppsvälld och gör ont.
jag hoppas att det är tillfälligt och att jag snart kommer att må bra igen.

sövde triathlon är i fara.... åååh neeej!


Sövde Triathlon


Sövde Triathlon som går av stapeln på söndag har varit fulltecknad men nu har många avbokningar kommit in så det finns fortfarande chans att vara med och köra en halv Ironman distans. 

Det skulle vara grymt bra med en tri tävling innan Kalmar. 
Jag har en stor lust att vilja delta 

Lägger ut en spontanfråga 

Finns det någon som ska till Sövde på söndag och kör förbi Varberg eller i närheten och har en plats till övers i bilen för en cykel och för mig? :) 

Håller mina tummar och hoppas att platserna inte tar slut ännu...

jag och cervelon är sugna på tävling..


tisdag 10 juli 2012

Spinning X2 och CORE


Idag trotsade jag inte vädret 
ihållande regn hela dagen plus hårda vindar, det kändes inte jättevälkomnande för cervelon och mig
 det fick bli inomhusträning idag istället 

Hoppade upp på spinningcykeln 
efter ett tag gjorde jag en ren reflexrörelse och ville lägga ner mina armbågar ner i tempobågen
skrattade lite för mig själv och tänkte att nog saknar jag cervelon väldigt mycket 

spinningcykeln går inte direkt att jämföra med min käraste ägodel :)

Cervelo I love you! :) 




2 timmar blev det på sadeln idag. 


Det blev även core-träning 

Min favorit är att sitta på boll med en viktplatta i famnen och göra sit-ups..




Hoppas solen tittar fram en liten stund imorgon i alla fall... 


måndag 9 juli 2012

Cykling och sim med flow


När jag begav mig ut på min kärlek idag så var det molnigt på himlen
till kvällen skulle regnet komma 

Jag cyklade mot Falkenberg, bästa temposträckan tycker jag 
ganska platt hela vägen och fin kustväg att följa 

Blåsigt och motvind till en början 
bra att cykla i motvind då benen får kämpa lite extra 

Cyklade en liten sträcka med lite mer backiga partier 
kuperat men väldigt vackert
stora gröna fält mötte mina ögon 

Lång lång väg...

Ljuvlig natur som man får uppleva längs färden..



En liten bit fick jag en stor skur över mig
det haglade på kroppen men jag borrade ner mig i tempobågen och susade fram

Solen tittade fram efter någon mil och värmde min kropp igen.

Lyckligt lägger jag på ytterligare 10 mil i benen.



Efter cyklingen hoppade jag i våtdräkten

Simning på simstadion 





Åh så härligt det är för kroppen att hoppa i det blå
idag njöt jag lite extra mycket för jag fick sådant grymt simflow 

Underbar känsla 
jag toppade nog min bästa fart denna säsong, jag gled som aldrig förr
det kändes som att allt stämde idag. 

Simlycka på väldigt hög nivå!

Underbar dag! 



Underbara västkusten


Vilken underbar kväll vi hade igår
grill, fiske, ljuvlig kvällssol, mys 

alldeles alldeles perfekt! 

Underbara västkusten! 

Bilderna får tala...