fredag 13 juli 2012

Vilar och förbereder för tävling


Fredag och Lördag är vilodagar för mig nu. 
Kroppen, framför allt benen behöver samla kraft. 

såhär kommer jag se ut på söndag, tänker använda samma outfit som kalmar förra året


men det är svårt att vila.. jag blir lätt rastlös och vill ha endorfinerna. men jag vet att vilan gör gott. 

jag försöker bocka av lite grejer på listan. 

Detta är vad jag kommer att ta med mig: 

Simning:
Våtdräkt 
Simglasögon
Öronproppar
Vaselin 

Under våtdräkten:
Linne från zoot
TriShorts
2XU kompressionstrumpor

Cykling: 
 Cykelskor SIDI
Hjälm
Cykelhandskar
Nummerlappsbälte
Strumpor
Slang 
Verktyg 

Löpning:
Asics löparskor

Energi (än så länge) : 
1 gel
Enervit salttabletter
Snickers
Nötter

Annat:
 Skavsårsplåster
 Handduk


Blir nog att köpa några mer gels. Ut med banan skulle det finnas banan och godis. 
Svårt det här med energi hur mycket man ska ha med sig. 

något jag har glömt? 


mycket man ska tänka på och komma ihåg att ta med sig till tävlingen..

en början...





Mitt beslut att delta i tävlingen kom ganska så hastigt och förberedelserna är kanske inte optimala.
Jag kommer försöka ge så mycket jag kan i loppet, försöka utmana mig, men ändå se det som ett ypperligt träningstillfälle inför mitt stora mål, Kalmar IronMan. 

Jag vet inte om jag ska försöka tippa någon tid. 
Jag är glad om jag kommer i mål och hoppas ha magen med mig. 



Jag har MÅNGA fjärilar i magen just nu! 

Nästan toookigt nervös men det ska bli jättekul! :)

8 kommentarer:

  1. Det kommer säkert gå bra, Lina! Vi håller alla tummar vi har :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Såg att du hade öronproppar med på listan över simsaker. Har du något bra tips på öronproppar att simma med? Jag har själv problem med vatten som stannar kvar i öronen när jag simmar.

    SvaraRadera
  3. Jag är också galet nervös! Och det här med vila alltså... jag är så spattig och vankar av och an så det känns som att jag gör av med mer energi än om jag skulle ha tränat. ;)

    Men det ska bli så himla roligt! Vi ses imorn!

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja, på söndag menar jag förstås, inte imorn. :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul. Lite avundsjuk blir jag. Ska hålla tummarna superhårt (inte för att jag tror att det behövs, men ändå ;) )

    SvaraRadera
  6. Du verkar vara bra förberedd tycker jag. Kommer gå kanonbra för dig, helt säker på det!
    Har kört med enervittabletterna nu på de sista löptävlingarna o funkat bra. Gels är riktigt bra för extra snabb energi men kan vara lite trista för magen om man inte är van. Har för övrigt tagit det som finns efter banan för att slippa släpa med så mkt. På cykeln funkar det ju bra, men på löpningen vill jag helst inte bära på för mkt.
    Ska tänka på dig på söndag!

    SvaraRadera
  7. Stort lycka till nu! Är ju som sagt en kanonchans för ett riktigt bra träningspass inför Kalmar. Håller alla tummar jag har att du har magen på din sida! :)

    SvaraRadera