fredag 2 april 2010

Badrummet utvecklas!

Inatt blev vi väckta klockan 04.00 då min älskades jobb ringde och ville att han akut skulle komma till jobbet då flera skoterförare var försvunna i Haparanda.

Hua lite läskigt uppvaknade! Håller tummarna nu att allt går vägen.
Men min älskade ska vara borta nu hela påsken, kommer inte hem fören på måndag.
Det kommer att vara tomt och ensamt. Saknad!

Men jag har en massa plugg jag ska ta tag i, så jag får pyssla med det i helgen.
Snart är kurserna slut och allt jobb kommer som alltid i slutet!

Vi hade vårt påskmys igår.
Lagade god mat, drack vin, invigde att sitta i vårt kök med ett provisoriskt matbord, hyrde film, käkade choklad och myste!


På spisen puttrade lax- och räkgryta. Himmelskt gott!



Skärtorsdags finmiddag!





Äntligen fick jag upp mina hissgardiner i köket!
Super nöjd med resultatet!
Vad inredning kan pigga upp! Jag älskar när det faller på plats så rätt!






Igår installerade vi även vår badrums möbel, äntligen!
Nu börjar det att likna ett badrum!





Älskar den utdragbara lådan!



Nu vill jag önska alla en riktigt Glad Påsk!


9 kommentarer:

  1. Glad påsk till dig också!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni fick skärtorsdagen ihop!
    Vart har du köpt hissgardinen? har funderat på nått sånt till mitt kök också.


    ha en mysig helg nu även fast du är själv hemma.

    kram!
    (och min blommiga scarves är från HM ;)

    SvaraRadera
  3. åå de blev såå fint i badrummet =) !! Kärlek!!

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni får det Lina!

    London var kanon! Hoppas att påsken var bra hos dig. Trots att mannen din åkte iväg.

    kram

    SvaraRadera
  5. Åhhhhh, vilken fin blogg du har och va fin du ser ut på alla bilder! Maten ser underbar ut och du verkar härligt hurtig även om jag får lite ångest över den där löpningen jag skulle ta tag i...men än är det väl långt till badsäsongen, host host!? HUA va otäckt med skoterförarna, hoppas att allt gick bra!!! Kram på dig duktiga du/Tess

    SvaraRadera
  6. Tack för de peppande orden Lina. Jag försökte få lite inspiration genom att läsa några bloggar om tjejer som cyklat Tjejvättern, men det var nog inte så bra. Jag blev bara stressad över hur snabbt alla hade cyklat. Jag försöker intala mig själv att tiden inte är viktig för mig, för någonstans tror jag ändå att jag klarar av att cykla de där 10 milen, trots att mina tankar inte är så positiva just nu.

    Hoppas att du har haft en härlig påskhelg, trots att mannen din inte varit hemma.

    SvaraRadera
  7. Glad påsk på dig med! Så fint ni fått det! Älskar gardinen! Lycka till med pluggandet.
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  8. Hehe, ja jag fick en liten chock imorse när jag såg att det var alldeles vitt ute, trots att jag såg att de "hotade" med snö igår på väderleksrapporten.

    Jag har nog peppat mig själv hela natten; "Tiden är inte viktig, tiden är inte viktig". Och jag tror att det hjälpte, för jag är mer positiv till det hela idag:)
    Spinning i eftermiddag *tummen upp*.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Ni får det så himla fint. Helt i min smak!

    SvaraRadera