torsdag 28 maj 2015

Årets första Swimrun träning


När jag bytte om till våtdräkt igår kväll tänkte jag att jag inte är riktigt klok. Brainfreeze var det enda jag kunde tänka på och hur kallt det skulle vara att hoppa i sjön på Kypé i Borås.

Jag mötte upp gänget i swimrun dräkter som gjort detta några gånger redan så kändes det helt galet. Var nära att kasta in handduken men fasen bestämde mig att jag inte ska vara så feg för det kalla vattnet, jag måste utmana.

Såhär gick det till:

Simmade över sjön typ 90 meter sprang sedan cirka 400 meter tills vi kom tillbaka där vi hoppade i och så simmade vi över igen igen och igen. 15 varv blev det. Delade upp det så att vi körde först 5 varv, 4 varv, 3 varv, 2 varv och ett sista varv. Lite vila mellan varje set. 

Och känslan då?

Jag är helt swimrun-hög och det kalla vattnet då? 13 grader kändes helt fantastiskt bra. jag frös inte ett dugg. Förvånad när jag hoppade i första varvet, blev inte ens brainfreeze, jag fullständigt njöt i vattnet! WOW! Vilken energikick!!!


Tack för en härlig träningskväll! Borås bjuder på grymma träningsmöjligheter! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar