måndag 4 maj 2015

Cykel-Intervaller


Vilken härlig långhelg jag har haft. Cykeln har rullat några mil och det har varit fantastiskt väder. I lördags blev det Cykelintervaller á la Jani. Tack för att du inspirerar och ger mig tips på pass!

Jag rullade ut från Varberg i medvind. 15 min uppvärmning innan det var dags att sätta fart med passet.

1 x 20 min 
2 x 10 min 
4 x 5 min 

Jag körde 4 min vila mellan varje intervaller. I medvind blir det lite svårare tycker jag att få upp pulsen och trycka till. Men jag körde på och låg i 41 km/h första biten. Andas tryck till, känn att det blir jobbigt. När jag sedan vände håll så fick jag kämpa rejält i motvinden, vilken kamp att hålla uppe hastigheten. Fokus!!

Bra pass som jag absolut kommer att köra igen. 



I söndags cyklade jag med Nina och Andreas och vilken solskenstur. Det är såhär cykling ska vara :)


1 kommentar:

  1. Hej!
    Hittade din blogg när jag googlade på tridräkt. För ett år sen fick jag intresse för just triathlon. Jag testade en sprint tävling och det var verkligen jättekul!
    Går på en crawl kurs nu :)
    Har du några bra tips på att bli en bättre cyklist? Löpningen har jag sen barnsben, men cyklingen är nytt för mig. Får lätt mjölksyra när jag cyklar.
    Tänkte om du hade lust att ge lite triathlon tips till en nybörjare? ;)

    Mvh/ Madeleine

    SvaraRadera