söndag 8 juli 2012

Träningstid vecka 27


Dagen började med ett body pump pass
benen kändes lite sega från löpningen igår 
men överkroppen kändes stark 



Vecka 27 har varit en fantastisk träningsvecka
Cyklingen åter i fokus, jag kan inte få nog av att sitta och nöta sadel
15mila turen var helt underbar! 


Totala träningstiden för veckan blev
23 h och 46 min

Passen:

Löpning: 2 pass. 2,8 mil 
Cykling: 4 pass. 36 mil 
Simning: 2 pass ca 7 km
Styrketräning: 3 pass 


Det kan hända att det blir ett kortare simpass ikväll i öppet vatten... 


Solen strålar 
Njuter av de fina kvällarna 




lördag 7 juli 2012

Tempocykling + längsta löpturen för i år 22km


En dimma låg över varberg när jag cyklade ut med käraste cervelon
varmt och kvavt i luften

kände mig röd och fart-farlig idag



CykelPasset:

Till falkenberg och tillbaka 5,4 mil 

Till Falkenberg hade jag motvind men försökte hålla uppe ett bra tempo 
mötte några andra cyklister som hejade glatt, härligt och se att det inte bara är jag som vaknar på sadeln

När jag vände i falkenberg hade jag vinden med mig och då gick det fort 
härligt att kunna trampa på och känna det där susande bruset 

Hemma igen efter 1 h och 58 minuter vilket ger ett medel på 27,46, kände mig nöjd!

Sen var det hopp i löpskorna! 
Ville springa långt, tänkte 2 mil. 

Tog svängen längs vår fina strandpromenad
benen kändes pigga och jag kände mig stark

Kilometer efter kilometer sprang jag med en bra känsla 
när klockan visade 2 mil hade jag en liten bit kvar hem, alltså det skulle bli längdrekord idag 

I slutet av varje pass brukar jag börja fundera på vad jag ska äta först när jag kommer hem
det brukar vara något läskande gott för törsten brukar sätta in
idag tänkte jag på ett päron jag hade hemma som jag skulle vilja ta ett bett av 


 När jag stannade utanför dörren stannande klockan på 22 km och det är det längsta jag har sprungit i år! 
Vilket runnershigh jag hade! Så härligt!

Jättenöjd med dagens pass som blev lite av fartrekord och distansrekord! :) 

Och det bästa av allt var kanske denna hallonsmoothie som jag blev överraskad med när jag kom hem.
Full av vitaminer och bra proteiner! 
Läskande gott!



Underbara lördag som fortsätter med grillning med trevligt sällskap! 



fredag 6 juli 2012

Spinn + 4 km simning


Efter min 15mila cykeltur igår så var tanken att vila cykelbenen idag
men sent igår fick jag ett erbjudande jag inte kunde säga nej till 

SpinningActivio 08.30 på mitt nya gym Friskvågen
Jag har tidigare kört morgonpass och jag vet att det är så grymt folk som är så cykelhungriga vid den tiden 



Det strömmade in cyklister och med nästan en full sal körde vi igång

Syftet med passet var att hålla ett kontinuerligt arbete. 
Ligga på en ansträngd/mycket ansträngande nivå 

Det kokade i salen 
energin var tokhög och vi körde på med tunga backar varvat med intervaller 

Efter passet fick jag många härliga kommentarer 
och jag blir så himla lycklig när jag lyckas förmedla en kärlek till cykling! :) 

GLAD, rosa cykeltjej! :) 



Efter cyklingen åkte jag till simstadion 
regnet låg i luften, perfekt, då kommer det inte vara mycket folk i banan

Med regndroppar som föll sådär härligt i vattnet simmade jag längd efter längd 
att simma med våtdräkten känns nu bekvämt och jag tyckte att jag hade mera fart idag än vad jag brukar

Långdistans tänkte jag... 

Fick en bra känsla i vattnet
bra vattenläge

Jag ville simma längre än Ironman distansen som är 3.8 km 
 Jag kom in i min simbubbla och njöt av varje sekund.

Samlade ihop 4 km simning denna fredag. 

Lovely! 

 
 

torsdag 5 juli 2012

15 cykelmil


Weehoo!!!! 
Jag är så otroligt cykellycklig just nu! 


Idag när jag tog ut min kärlek tänkte jag att jag ville cykla långt
10 mil?
Nej jag ville lite längre. 
Plussade på 5 mil och i huvudet hade jag en 15 mila tur

Solen strålande på en klarblå himmel till en början. 
Varmt i luften, vinden svalkade knappt.
Det brände lite om mina axlar. 

Efter 5,5 mil så var jag förbi hemma en snabbis och svirade om till lite tunnare kläder och smörjde in mig med solskyddsfaktor, vilket jag hade glömt innan, inte bra. 

Fyllde på med lite vatten och energi sen hoppade jag på sadeln igen. 
10 mil kvar på turen! 

Dessa 10 mil gick väldigt fort tidsmässigt
jag susade fram.
tankarna vandrade på det ena och det andra. 
det blev mer molnigt, men det var bara skönt 

jag kom hela tiden fram till tanken att jag kände mig så otroligt lycklig här och nu. 

så många bubblande känslor och tankar man hinner tänka 
jag njuter av varje sekund jag sitter där på sadeln 

När klockan visade 10 mil hade jag slut på vatten och även energi, aj aj, 
men jag kämpade mig fram de sista 5 milen 

15 mil senare var jag hemma igen

Otroligt lycklig över att ha cyklat långt igen



Resten av kvällen ska jag nu äta och vila! :)

Fantastiskt uppvaknande


Vaknade upp och himlen var klarblå
Eftersom jag inte var vrålhungrig som jag brukar vara på morgonen så tog jag mig ut på en morgonpromenad innan frukost. 

jag gick till den härliga bokskogen som är så vacker
Sofie skriver ett jättebra inlägg om 100% sinnesnärvaro
och idag var jag i skogen med alla mina sinnen

jag försöker att alltid ta vara på stunden, ta in alla intryck och vara närvarande

idag vaknade jag upp..

- med fågelkvitter i öronen
- ugglor som hoar 
- sög in de olika dofterna från skogen som mötte mig 
- solen strålade igenom trädkronorna och värmde kroppen
- mina fötter mötte ett mjukt underlag
- fina färger

jag kände mig så otroligt lycklig när jag gick där. 



underbart med sinnesnärvaro!

onsdag 4 juli 2012

MorgonSIM och CYKLING


Sitter och intar frukost nummer två.
Jordgubbar! 
Vilken ljuvlig morgon jag har haft. 
Fantastisk! 

06.00 ringde min väckarklocka och jag såg fram emot att hoppa i bassängen

Vilken start. 06.30 befann jag mig här. 

Jag fick vakna upp tillsamman med en strålande sol 


Simmet kändes GRYMT.
Jag körde på med högre fart än vad jag brukar. 
Tror jag blev mer sporrad efter simtävlingen

60 min i crawlhimlen.
Jag kände mig som en fisk där i vattnet. Äntligen! 


Efter en ljuvlig stund i bassängen hoppade jag på cykeln och cyklade mot gymmet för att köra ett spinningpass. Bra drag i salen. Fullt hus! 

Ikväll 18.00 är det dags igen. SpinnActivio 
Jag laddar redan nu! 


Först till stranden och njuta av solen! 

 Dagens ord:

ENDORFINHÖG! 

tisdag 3 juli 2012

Duathlon i sommarvärme


Äntligen!!
Vilken fantastisk dag det har varit. 

Solen har strålat över Varberg hela dagen och jag har njutit. 

Softat i solen med utsikt över havet 
en bok i handen 
frisk luft i lungorna och samlat d-vitamin 

njutit av fin utsikt 



Hade inte planerat cykling idag men kunde verkligen inte hålla mig
det blev en kortare tur men försökte ha lite mer tryck i benen

5,6 mil i en härlig eftermiddagssol 

jag är så lycklig. tack kroppen! 

de otroligt fina gröna ängarna..
kusten som syns på andra sidan
njuter



När jag satt på sadeln funderade jag på om det skulle bli en löptur efter cyklingen
solen värme fortfarande och benen kändes inte jättetrötta så det fick bli en kortare löptur också

Det är fantastiskt att ha bokskogen ett stenkast från där jag bor 

vackert

jag började i skogen för att sedan springa ut längs strandpromenaden 



Löpningen kan inget annat än och kännas bra när man får springa och njuta av det bästa 

Jag sprang förbi en bänk där det satt två tjejer
och jag hörde den ena sa när jag sprungit förbi:
" åh tänk att få springa här, vad underbart" 

ÅÅ JA tänkte jag då, det är så himla underbart att få springa här, lycklig!
njuter av varje steg. 

Fantastiskt! 



Det kändes som att hela Varberg var ute i kvällssolen.
Det var folk överallt, på filtar, ätandes glass, kvällsfika, engångsgrillarna var i full gång
Mysigt! 


Underbar dag!

måndag 2 juli 2012

10 mil i blåst och ISM sadel


Mitt sällskap idag.
min finaste kärlek, vad jag är kär i dig. 
 
älskar att få jobba med dig.
du är så grymt snygg, bra och härlig :) 


 
10 mil tillsammans idag. 
Blåsigt värre. Den där motvinden vill aldrig ge med sig.
Sol, moln och lite regnstänk  
 
Cykellycka!
 
 

Det enda jag suktar efter just nu är en ny sadel.. 

har blivit tipsad om denna ism sadel som ska vara specialanpassad för just tempo.

dyr, men värt att investera i kanske? 
någon som använder denna sadel och kan ge ett utlåtande?

ISM, adamo race sadel 

foto: cyclecomponents.com



söndag 1 juli 2012

Träningstid vecka 26


Vecka 25 var en riktigt bra träningsvecka men undra om inte denna vecka, utmanarveckan, blev bättre

jag har vågat utmana mig mer i varje pass
mera duathlon pass 
tävlat i simning

Fantastisk vecka. 

Träning vecka 26 

Mina pass:

Spinning: 4 st 
Löpning: 4 st 
Simning: 1 (tävling)
Cykling: 4 st 
Styrketräning: 4 st 

En totaltid på 19 h och 25 min 

 Vecka 27 vill jag få in mera simning. Håller på att utforska vart man simmar här i Varberg. 
Letar träningskompisar!! 

 Jag är otroligt nöjd med vecka. 
Lycklig över alla passen jag har fått till.

Cykling i branta backar, i solsken, medvind, motvind, 
styrketräning med lite extra tryck 
längre löpdistanser 
simtävling 

GLAD! 





Fyller på energi


Varannan söndag i sommar har jag pass på friskvågen klockan 10.00 
Idag satt jag på instruktörssadeln och guidade deltagarna genom 55 min activiopass
Tufft med intervaller och backar
Flåset var högt 

Underbart att få väcka kroppen med cykling tillsammans med starka cyklister! 

Sen har dagen bestått av och samla energi

jag fyller gärna på energi på en rofylld plats 
idag vid vattnet, hörde vågorna och naturens brus
en bra bok och en sol som började att skina igenom molnen som värmde min kropp 

vackert! 

cyklade genom en fin bokskog 










Laddad för en ny träningsvecka!
Idag är det 48 dagar kvar till IronMan Kalmar!