tisdag 3 juli 2012

Duathlon i sommarvärme


Äntligen!!
Vilken fantastisk dag det har varit. 

Solen har strålat över Varberg hela dagen och jag har njutit. 

Softat i solen med utsikt över havet 
en bok i handen 
frisk luft i lungorna och samlat d-vitamin 

njutit av fin utsikt 



Hade inte planerat cykling idag men kunde verkligen inte hålla mig
det blev en kortare tur men försökte ha lite mer tryck i benen

5,6 mil i en härlig eftermiddagssol 

jag är så lycklig. tack kroppen! 

de otroligt fina gröna ängarna..
kusten som syns på andra sidan
njuter



När jag satt på sadeln funderade jag på om det skulle bli en löptur efter cyklingen
solen värme fortfarande och benen kändes inte jättetrötta så det fick bli en kortare löptur också

Det är fantastiskt att ha bokskogen ett stenkast från där jag bor 

vackert

jag började i skogen för att sedan springa ut längs strandpromenaden 



Löpningen kan inget annat än och kännas bra när man får springa och njuta av det bästa 

Jag sprang förbi en bänk där det satt två tjejer
och jag hörde den ena sa när jag sprungit förbi:
" åh tänk att få springa här, vad underbart" 

ÅÅ JA tänkte jag då, det är så himla underbart att få springa här, lycklig!
njuter av varje steg. 

Fantastiskt! 



Det kändes som att hela Varberg var ute i kvällssolen.
Det var folk överallt, på filtar, ätandes glass, kvällsfika, engångsgrillarna var i full gång
Mysigt! 


Underbar dag!

3 kommentarer:

  1. sv: ja de va gott.. men imorrn blir det godare :)

    åå vad jag skulle vilja ha lika mkt energi och ork som du! en dag ska min kondis oxå va på topp :)

    SvaraRadera
  2. Är det i Varberg solen befinner sig varje dag? Haha, tycker du har sol på dina bilder jämt. Fusk :)

    SvaraRadera
  3. Men herregud, vad fint det ser ut!
    Att träna i den miljön måste vara rena fröjden!
    Bra träning du fick till:)

    SvaraRadera