tisdag 21 juni 2011

Brutalbänk och Kundaliniyoga

Kvällens träningspass brutalt och meditativt!

Jag och Annika gjorde premiär på brutalbänken.



Hade inte en susning hur många man skulle orka.
Satte fast fötterna och hängde mig upp och ner och tog kraft från magen och letade mig uppåt och armbågarna nuddade knäna. Upp och ner upp och ner.

4 set a 10, 10 10, 11 :) Grymt! Kände mig stark i magen! Den blir det fler gånger!


Provade också för första gången Kundaliniyoga.

Syftet med kundaliniyoga är främst att skapa en inre frid. Träna upp förmågan att lyssna inåt. Mycket fokus på andningen.

kul och prova något nytt men kanske inte riktigt var något för mig!


två erfarenheter rikare ikväll! :)

4 kommentarer:

  1. Wii, vi var grymma :) Hihi.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig testat varken brutalbänk eller kundalini. Kan dock tänka mig båda :)

    SvaraRadera
  3. Viken manick! Kan tänka mig att det bränner i magen! /c-m.

    SvaraRadera
  4. Åh en sån där brutalbänk vill jag också testa. Vi har en liknande grej på crossfiten men i den ska man inte dra med magen utan utnyttja höftextensionen. hmm svårt att förklara. :-) Vore hursomhelst kul att testa den mer magintensiva varianten.

    SvaraRadera