onsdag 4 februari 2015

LöpTusingar och Sim3000


TUSINGAR...

Ikväll var det dags att göra något som jag inte gjort på länge på grund av att min höft har morrat en del. Men nu har den inte känts av på ett enda pass så ikväll tänkte jag att det var dags. Intervaller! 

Hade en runda planerad i huvudet och jag tänkte först 3 st 1 km intervaller men det kändes så himla bra så det blev hela 7 st. Vissa intervaller blev lite svåra att hålla tempot uppe på grund av halkan. Det gick ganska så bra ändå. Inte full gas, det var kontrollerat.

Nu har jag satt in klockan så jag ser vilket fart jag har varje kilometer och det var kul och se idag. Mina snittider på intervallerna blev:

1. 04.39
2. 04.37
3. 04.27
4. 04.32
5. 04.28
6. 04.34
7. 04.37

Nöjd med dagens löppass! Nu siktar jag på att bli snabbare. Mot nya mål och äventyr!

16 km löpning och efter det for jag direkt till simhallen och nötte 3000 meter simning, teknik, intervaller och distans. Just nu som på bilden nedan... Träningsendorfinhög! :) 


2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Nu är det länge sedan jag intervallat på riktigt... underlaget ute just nu är inte riktigt lämpat för det. Men du kommer att bli ännu snabbare!

    SvaraRadera
  2. Lina du är ju magisk som vanligt! Grymma intervaller.

    SvaraRadera