lördag 21 november 2009

Fullspäckat!

Fredagen gick i en rasande fart!

Det är så kul när lite oväntade saker dyker upp.

Men en sak som inte var oväntad var mitt klippbesök!
Jag hade beställt tid klockan 09.30 hos frissan och klockan 11.45 var jag färdig
2h och 15 min fick jag en skön behandling
Massage in på hårbottnen, åh så skönt det var!
Mina ögonlock blev väldigt tunga ett tag, väldigt avslappnande!
Super duktig frisör som var väldigt noggrann, och det gillar jag!

Jag gjorde inte något drastiskt utan jag klippte mig bara lite kortare
Fixade till min page och gjorde lite nya slingor
Frisören plattade mitt hår, men när jag duschade på kvällen blev det lockigt igen:-)

Ganska så bra med mitt hår att det både kan bli rakt och lockigt!



Efter frisör besök blev det fikabesök!
En tjej från mitt förra jobb ringde och frågade om vi skulle fika!
Riktigt trevligt!
Så då blev det rött chaite och massa prat!


Efter fika var det spinning på schemat
älskar att avsluta fredagen med ett cyklingpass
Riktigt skönt!

Vi fyllde på våra depåer och sedan åkte vi direkt och mötte upp Olof och Nea
De hade fått två extra biljetter till basket matchen mellan Plannja och Gothia.
Spel i den högsta basketligan
Jag var lite skeptisk till en början då basket inte är min favorit sport
Men det var helt okey faktiskt
Kul att göra något annat och det var första gången jag kollade på en basketmatch
Plannja (Luleå) var super duktiga och vann överlägset :-)




Efter matchen var jag helt slut!
Trötta ögon!!


Denna dag har varit lika händelserik
Började dagen med ett spinning pass, riktigt roligt med hit tema!
Så man rockade och svettades!

Efter cyklingen begav vi oss in mot stan och mötte upp en gammal klasskompis till Per och hans tjej, långväga gäster ända från Uppsala, de var på resa till Lule.

Så vi passade på att visa staden!

Kyrkbyn var ett av stoppen!



Sen vandrade vi vidare och vi hamnade inne på ett mysigt fik
Där drack jag ett jättegott svart te, Lusse
Och det smakade precis som lussebullar
Det var Mumma!





Mycket trevligt sällskap och mysig dag!


Nu får vi se vad kvällen bjuder på:-)
Ha en riktigt fin helg alla!
Kärlek!!

6 kommentarer:

  1. Ja, det är tur att det finns spinning då. :) Tycker inte heller om att cykla när det är för kallt.

    Såg ut som mysiga dagar det! Fin frisyr också! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig helg du har haft hittills. Och vad fin du blev i håret:-)

    Det lät riktigt spännande med Lussete! Det får jag nog prova om jag "stöter på" det någonstans.

    Ha en trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  3. Så fin du blev i ditt nyklippta hår.
    Hälsningar Kerstin o Willy
    Eva o Ronny

    SvaraRadera
  4. Hej, hur trivs du i Luleå. Kikar in på din blogg lite då och då, läste att du kommer cykla vättern iår också. Jag måste nog åtehämta mig mentalt ett år till minst =) Har du funderat på att göra en klassiker? Har du gjort tjejklassikern? Hälsa Luleå, får sånna minnen när man läser din blogg. Var tränar du föresten? (pluggade sjukgymnast där för 2 år sedan nu) /elin

    SvaraRadera
  5. Vad fina du blev i håret. SÅ avis att du båda kan vara lockig och ha rakt hår, du är alltid så himla fin CykelLina!!!!!
    En mysig helg verkligen ;D. Hoppas du får en riktigt bra måndag också!
    Stor kram från Gävle

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!

    Tack så söt du är :-)!!
    Helgen har varit helt underbar! Hur har din helg varit?

    Min måndag kommer att bli bra för jag ska på 1h helkroppsmassage :-) Ska bli sååå skönt!

    Hoppas du får en bra måndag du också!

    Kram kram!

    SvaraRadera