tisdag 17 november 2009

Mardrömmar!

Varnar för ett grått inlägg.


Grått och mörkt
Snön regnar bort
Och jag som längtar så efter att få åka skidor
Höstdeppigt utanför
Vart tog solen vägen?


Min start här i Luleå började ju förvånansvärt bra. Jag fick extrajobb direkt och har haft det fram tills nu då det tog slut.

Nu står man och stampar

Utbildningen jag vill söka kan jag inte söka för att komvux ej hade någon plats för mig att få läsa till naturkunskap B som jag måste ha för att komma in på programmet jag sökt till våren :-(

Just nu är det en jobbig övergångsperiod
Till hösten börjar utbildningen igen
Men vad ska jag hitta på till dess?

Det är mycket tankar som snurrar i huvudet.
Jag kämpar och står i.
Man vill känna sig behövd.

Jag vet inte om det är alla tankar som gör att jag drömmer så hemska mardrömmar.
Tredje natten i rad då jag vaknar upp med ett bultande hjärta i 120
Jag blir rädd och det är svårt att släppa mardrömmen från pupillen
Hemskheter!



Grått och trist det är vad det är denna tisdag!
Men jag måste tänka positivt!
Det kommer att ordna sig!


Jag hoppas att min cykling ikväll kan ge lite ljus åt min vardag.
Men det tror jag, för det är hela 75 min njutning av nöta sadel.


Kärlek till cykling!

7 kommentarer:

  1. Ibland måste man få tänka negativa tankar. Då är det lättare att rycka upp sig och tänka positivt igen. Men det är ju inte kul att du drömmer mardrömmar:-(

    Det löser sig nog till det bästa!
    Styrkekramar till dig denna gråa tisdag, hoppas att cykligen piggade upp dig lite!

    SvaraRadera
  2. kämpa på!!
    /Liza Erkki

    SvaraRadera
  3. Ibland är man nere i en svacka och man får tillåta sig att må lite dåligt. Sen brukar det alltid lösa sig och allt blir bra igen, vilket det kommer göra för dig!! Tillåt dig vara lite negativ några dagar, sen försök tänka positivt. Jobbigt bara med dina mardrömmar :(
    Skönt att du hade ett cykelpass att se fram emot. Träningen brukar göra gott en deppig dag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Kämpa på vännen! Ibland är det mörkt och tungt....det måste få vara så emellanåt. Men så vänder det....det lovar jag dig. Min mamma sa när jag var ledsen: "Maria man måste tömma för att kunna fylla på med ny energi". Så tror jag det är med livet i stort....ibland är det tungt och jobbigt och det måste få vara så för att det ska kunna ta en vändning, bli nåt bra....så kämpa på CykelLina!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nejmen hua! Vad tråkigt att du mår/mått dåligt vännen! Dock är det ju inte fel eller konstigt att man funderar och med tanke på hur glad och strålande du alltid är så måste det ju finnas några dagar som inte är lika bra, för att få lite jämnvikt och så man uppskattar de bra dagarna! :)

    Skickar dock en stor kram och hoppas att det löser sig snart för dig! Det kommer ju bli kul för er att flytta och fixa med lägenheten.

    (Här hos mig är också väldigt ovisst, vår avdelning ska läggas ner men någon mer information får vi inte så jag funderar också som bäst på vad jag vill göra, var jag vill bo och hur allt ska bli... Men det ordnar sig! :)

    SvaraRadera
  6. Kramar!!!

    Cykelbilden fick mig att minnas de underbara dagarna tillsammans i somras!!! :D :D :D

    Härligt att läsa att det gick bra för söt-ester, verkligen en stark tjej!!!

    SvaraRadera