tisdag 10 november 2009

träden färgas vita

Minusgraderna kryper inpå kroppen
när jag steg upp i morse var det ruggigt kallt ute
Träden är vita
Vi har fortfarande ett härligt vitt och fint täcke på marken
Det lyser upp Lule
Jag har verkligen hamnat i Norrland!

Denna vinter kommer jag nog sent att glömma
min första i detta landskap
jag ska få åka skidor på vattnet
det är så häftigt med isvägarna

haha jag måste bara visa en bild från förra vintern då jag var på besök häruppe
jag skulle färdas på skoter i ca 1,5 timme i minusgrader och då fick jag se ut såhär





Men kul och varmt var det!!

och det finns en alldeles egen skotertankning
en helt annan värld häruppe än i södra sverige
det är så häftigt!




Det är vackert här i Lule!





Kärlek!

4 kommentarer:

  1. Ho,ho du ser ut som en stor karl i den dräkten!

    Mysigt med snö. Här regnar det bara.

    SvaraRadera
  2. Åh, älskar Norrland. Får ju hemlängtan när du visar så fina bilder... även om jag bara vill halvvägs upp i Sverige :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Norrland är verkligen speciellt på vintern..:)

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du har det så bra Lina... :)
    Häftigt med scooter, tänk vad olika det är i olika delar av svergige.. har i gävle finns minsann ingen scooter-tankning ;)

    kram

    SvaraRadera