måndag 9 augusti 2010

Löparglädje!

När jag tittade ut genom fönstret idag så var det en grå himmel som mötte min blick
Jag säger bara
denna sommar, vart tog den vägen?
Inte kom den till norr i alla fall.

Nu tycker jag det kan bli höst istället
den kan man ju lita på att den kommer
då man får kura upp sig i soffan med en skön filt
burra in sig i en härlig halsduk och en gosig tröja

dricka te och tända ljus!

ja nu är det dags!



regnet öste ner så det fick bli en tur på stan
och plötsligt händer det

det bara lyste LINA om denna träningströja
jag var tvungen
den blev min!






Ikväll blev det ett löparpass!


Innan jag snörade på mig skorna kände jag att jag hade mycket spring i benen
jag var sådär sprattlig och energisk, jag ville bara komma ut!

regnet duggade på mig
men det gjorde ingenting
det gjorde löpningen ännu bättre
vilket syre i luften
det fick mig att nästan flyga fram


åh vad härligt det var idag
jag kände löparglädjen i hela kroppen
jag kände mig så stark, jag pressade mig själv att springa snabbare och det gick!



lycka!


träning när den är som allra bäst! tummen upp!

kärlek!

3 kommentarer:

  1. Låter som ett riktigt härligt pass!

    Själv har jag lagat massa mat och suttit och vräkt i mig chips. Jag kallar det för kolhydratuppladdning inför morgondagens löpning..;)

    SvaraRadera
  2. Skicka gärna över lite löparglädje hit är du snäll, skulle behövas, pust. Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns som att sommaren är slut nu, jag är så glad åt att jag kommer iväg till Kreta om drygt två veckor, så att jag (förhoppningsvis) får njuta av solen i en vecka till.

    Låter helhärligt med så mycket energi och spring i benen. Här var det segt i spåret igår, en äldre herre ropade lite peppande ord till mig varje gång vi möttes (vi sprang åt varsitt håll), vilket gjorde att jag orkade springa i några kilometer i alla fall:)

    Tröjan var riktigt, riktigt snygg!

    SvaraRadera