torsdag 5 augusti 2010

Tomhet

Sitter i köket och tittar ut genom fönstret
det är mulet och regnet är i luften

här inne är det alldeles stilla
tyst
en tomhet
nu har familjen åkt hem
mamsen fick trotsa sin flygrädsla och det är jag glad över att hon gjorde!!

det är redan saknad!

jag kommer på mig själv att jag går runt och nynnar på barnvisor och vaggvisor!
saknar en Ester att busa med, att bli förtrollad av!


vi hann med många äventyr med mamsen och ronny också.


De ville gärna se Rödkallen så i tisdags åkte vi ut en dagstur
det var alldeles stilla på havet
bästa dagen på hela sommaren


lämnar hamnen!



finaste mamma!



vi!



det blev en fin tur ut till ön.
och vädret var med oss nästan hela dagen
några slöjmoln drog upp ett tag men annars var det fint

det var kul att visa er ön!



dimmolnen stannade kvar i horisonten!
märkligt det där!



sillunch!




båtturen till fastlandet gick även den utan några problem!


det blev en fin kväll
så en fika på roasters och en promenad runt udden



härligt!




finaste med biblioteket i bakgrunden





Igår visade vi luleå centrum
shopping stod på schemat och jag fyndade bland annat 4 underlägg till en väldigt bra peng, halva reapriset!



och jag fick en försenad födelsedagspresent av mamsen, en fin jeansskjorta och sjal!
kommer senare på bild :-)


mysig dag!


på kvällen när våra magar började kurra så beställde vi bord på färjan
och jag käkade ännu en gång denna fantastiskt goda fisk- och skaldjurssoppa!











MYSIG kväll tillsammans med er!


har haft 17 underbara dagar tillsammans med min familj!


nu längtar jag till småland <3



kärlek!

4 kommentarer:

  1. Åh jag vill ju också vara med :) Såå fina dagar och så himla fin du var i den blommiga tröjan/klänningen!

    Var det första gången som era föräldrar fick träffas? Hoppas att det gick bra oavsett :)

    Väntar på besked från D hur hans höstschema med jobbet ser ut och om jag kan komma upp nåt igen i september. Längtar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar Luleå när jag ser dina bilder. Jag måste verkligen ta och åka upp snart. Saknar ju min gamla hemstad..:) Att gå längs vattnet mellan norra och södra hamn var verkligen underbart fint och rogivande.. Sedan gillade jag att gå runt tjärnen som ligger utåt Porsön till..

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut och en fin helg blir det visst. Hörru jag tror du får ta och skaffa dig en egen Ester snart :).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Full rulle Lina!
    Härligt.

    Något cykellopp i sikte?

    SvaraRadera