torsdag 7 juli 2011

SIMNING 3 KM

Luleå har levererat en klarblå himmel hela veckan.

Ikväll var det bestämt simning tillsammans med Andreas och Annika. Och vilken underbar kvällssol vi fick!


Bevakaren på plats och fick sällskap av Annika därbak. Som hon uttryckte det: Det kändes som att vi vallade får :)Känns tryggt att ha bevakare! Det var visst flera båtar som saktade in och undrade vad det var för något i vattnet! :)


Målet var Gråsjälören igen.

Simningen till ön var ganska jobbig. Det var motvind och det kändes inte om att man kom någonstans i vågorna som slog mot en, hade svårt att hitta någon rytm och andningen kändes ansträngd.

Men till bryggan kom jag och solen värmde mot kroppen.


På tillbaka vägen så kom jag in i något bättre rytm och vattnet hade lugnat sig så det var nästintill stilla så det gick bättre att crawla.


Och underbara sol som man fick energi av varje gång man tittade upp.


Annika hoppade av skotern på hemvägen och gjorde oss sällskap en bit!


Tre snygga simmare! :)



Kvällssolen och jag!


Nöjd över simdistansen idag! :)
Har även fått ihop spinning, core och löpintervaller.



Njuter för fullt just nu!!

2 kommentarer:

  1. wow, 3 km igen! Du är verkligen i simmar-form! Igår simmade (ok, badade är nog mer sanningsenligt) jag i en liten sjö. Det var sådär ruskigt vackert och härligt, och jag tänkte "undra om Lina skulle simmat över hela sjön och tillbaka" hehe, det är nog inte mer än 1.5-2 km rätt över så det hade du fixat :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag blir väldans avis på din träning... Och väldans sugen på att testa Triathlon, kanske inte Ironman dock haha.

    SvaraRadera