söndag 28 augusti 2011

Tour de France


Ihelgen har Korpen haft ett träningskonvent här i Luleå där man bland annat kunde prova på Bodyvave, core, yogalates, ryggyoga, AquaEasy, Thai-Box zumba med mera.

Jag blev uppringd för några månader sedan av arrangörerna och de frågade om jag kunde tänka mig att ha ett spinningpass och jag tackade såklart ja :) Jättekul!

Spånade lite vad passet skulle heta och tillslut så kom jag på att jag ville utmana mina deltagare med en etapp i tour de france.

Närmare bestämt bergsetappen nr 17 mellan Gap och Pinerolo.




Såhär lät min slogan:

"Tour de France utmaningen”.

Följ med på en resa genom Frankrikes landskap. Utmana dig i de tuffaste bergsetapperna i Alperna och Pyrenéerna. Varmt välkommen till en timme in i cykelbubblan tillsammans med mig. Anta utmaningen i touren!


Och som vi cyklade, upp för bergen och ner i djupa dalar.
Riktigt jobbigt pass där svetten lackade och man var helt dyngsur efteråt.


Kul och se nytt folk och de verkade vara jättenöjda med passet så det kändes extra kul. De frågade till och med om jag hade skivor att sälja :)! Kändes toppen med så nöjda kunder!


Något som känns mindre bra är att det bara blivit ett löppass denna vecka och det var det som inte alls kändes bra.

Jag är lite dålig på att planera. Men nu inför denna vecka som kommer har jag lagt upp en löp plan! Mindre cykel och mera löpning!

Ska försöka hinna med..

2 st 10 km, hyfsat lugnt tempo
Intervall i backe 12 km
Långdistans 27 km
Totalt 59 km löpning.


Lidingö närmar sig med stormsteg och jag är lite nervös i magen. Fast jag har bestämt mig att ta loppet som det kommer, inte satsa på någon tid utan bara hitta en härlig känsla och hänga med i stämningen. En trevlig löparfest! :)

3 kommentarer:

  1. Kul att så många var nöjda, bra jobbat! Löpningen: att sakna cykel borde väl lösa det problemet? ;) /c-m.

    SvaraRadera
  2. Vad kul det lät!

    Åh, jag ska kanske också köpa racer... isf frågar jag dig om råd!? =)

    SvaraRadera