lördag 1 december 2012

Triathlon-Lördag


Vilka bra tips på tricepsövningar jag har fått! Tack ska ni ha! Guld värt!
Nu ska det byggas upp tricepsmuskler!

LÖRDAG

Lördag morgon börjar som vanligt att klockan ringer 06.30 
Äter en god frukost och åker mot simhallen 07.40 

08.00 hoppar triathleterna, medleygänget, barngrupperna i bassängerna och vattnet fylls med simmare



Idag var det mycket fokus på benkickar med simfötter på 
det gör nästan så att man svävar fram där i vattnet, fort går det, härlig känsla



08.50 hoppar vi triathleter upp från bassängen och gör ett snabbt byte och styr kosan mot spinningsalen. 

Salen var riktigt kall så jag satt nästan och huttrade en liten stund 
tänkte tillbaka på Ironman Kalmar, då jag frös efter att jag simmat och satt och hackade tänder på cykeln
tur att man återfår värmen rätt snabbt 



Dagens spinningpass bestod av intervaller allt i från 30 sek till 2 min. 
Bra pass och det var riktigt jobbigt. Jag låg just under mjölksyratröskeln några gånger. Det var en fight idag! 

Härligt triathlonlycklig efteråt! 

Bästa lördagsträningen! 


3 kommentarer:

  1. tar också till mig av tricepsövningarna, kände förra veckan när jag körde triceps på gym och sen hade träningsvärk nästan en vecka efter att det är verkligen en muskelgrupp som försummats... :) hoppas din söndag är lika fin som lördagen!

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig träningsdag! :)

    Efter en vilohelg är jag grymt taggad att komma igång ikväll igen. :)

    SvaraRadera