fredag 15 augusti 2014

Tordagens IM bubbla


Igår for jag till ironman staden Kalmar! Jag var helt pirrig i magen på vägen. Det var riktigt härligt att möta upp varbergsgrabbarna ruben och per för IM snack! 

Vi entrade området och jag hade fix med min cykel. Lämnade in den till cykelverkstaden som stod där och bad dem att hjälpa mig byta hjul. När jag kommer tillbaka så säger cykelmekanikern att min kedja och kasett  är helt slut :( då fanns det inga andra alternativ än och byta till nya fräscha grejer tänkte jag. 

Nu blir det lite vågat att köra med nya grejer men jag tänker att hellre nytt och fräscht än gammalt och trasigt. Ska provcykla idag, hoppas det kommer kännas bra, kanske till och med blir lite snabbare! ;) 

Sen under dagen checkade vi in oss. Fick ryggan med start-kittet och finaste åkbandet är på! 

Det blev lite shopping i IM tältet. Många fina tröjor och hälsade på härliga triathleter. Stämningen bara bubblar! Jag njuter! 

 På kvällen samlades alla pirriga  triathleter på pre-race mötet. Fulls ös när cirka 2700 triathleter klappar händerna och taggar till. Magiskt! 

Inatt har jag tyvärr sovit fruktansvärt dåligt. Knappt ingenting och huvudet värker. Hoppas det kommer släppa! 

I morse blev det lite provsim! Vattnet kändes behagligt! :) 

Dagens göra: packa i påsarna, prova cykeln, ladda, äta mat och checka in cykeln. 

Nu pirrar det rejält i magen! Imorgon är det dags att simma 3,8 km, cykla 18 mil och springa ett marathon. Ser mest fram emot löpningen! :) 

Fortsätter tribubbla!! :) 







3 kommentarer:

  1. Jag har en hel vecka kvar till mitt eget Ironman-kalas. Hur ska jag klara mig?! :)

    Stort lycka till, på lördag! Kör så det ryker!!

    SvaraRadera
  2. Iiiiihhhh! Snaaaart! :)

    SvaraRadera
  3. LYCKA TILL!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera