söndag 14 december 2014

Trail-Löpning i Åkulla bokskogar


Långpass Löpning Lördag 

I lördags for vi till Åkulla och spanade in lederna där. Det är så himmelskt vackert att springa där i bokskogen. Den första timmen var det helt okey underlag att springa på, lite trixigt absolut, hoppa över sten och undvika de stora vattenpölarna.

Vi valde en gul-vit led att springa på efter en stund och jag säger bara herrejösses vilket äventyr det blev. Tuff tuff trail-löpning, jag skrattade nog mest hela tiden för det kändes helt galet. Som en hinderbana blev det tillslut, bland stora stockar, träsk och vi tappade bort leden. Vilse för en liten stund då det började att dåna i träden, vinden ökade på.

Jag föll ner i ett stort hål och sa hej till leriga skor och kalla fötter. Men blev snabbt varm igen och när vi väl var på rätt spår igen så kändes det skönt. Den vackra naturen gjorde att jag kände mig mera levande.

Det blev 2 h och 10 min trail-löpning. Backar, lera, träsk, stockar, sten, ett riktigt äventyr! Skoj att göra något annat ibland än bara asfalt. Jag gillade det! :) 





3 kommentarer:

  1. Underbart, härligt att se att ni inte har någon snö.
    Här är det hala löpturerna som gäller...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul Lina! Kanske det blir ett fjällmaraton på dig också så småningom :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att det bor ett "embrace the mud"-troll i dig med.... ;-))
    Kram M

    SvaraRadera