fredag 16 januari 2015

Årets första Brick-Pass

Rivstart 

Igår fick jag hoppa in extra på jobbet och rivstarta min dag 06.45 med ett spinningpass. Ett taggat gäng i salen och vi rev loss 11 intervaller och när klockan var 07.45 flåsades det rejält i salen och vi avslutade med en härlig stretch, en grym start på dagen.

Löpning i hårda vindbyar 

Torsdagar brukar vara min löpardag och den ville jag inte ta bort så det fick bli ett löppass direkt efter spinnen. Mitt första brick-pass för i år ( brick = löpa efter cykling )

Mörkt och grått. Det var väldigt hårda vindar speciellt vid kusten. Jag fick slita mig framåt men benen var med på noterna trots spinnpasset just innan. Bra känsla i steget. 15 km på 1 h 11 min vilket gav ett snitt på 04.44. Det känner jag mig otroligt nöjd och glad över. Farten finns i benen och det är härligt att kunna trycka på lite mera utan att få ont i höften.

Nu laddar jag för att starta kroppen i spinningsalen igen. Idag kör jag spinn 08.30 och lunchpasset 12.10!

Sen blir det träningshelg! Tjohoooo! :) 



1 kommentar:

  1. Är det något jag imponeras av när det kommer till triathlon är att springa efter cykel. Jag provade gick som inte ;-) bara det att försöka löpträna cykelben är svårt och då kommer ju inte ens löpningen direkt efter. Hatten av!! Trevlig helg Lina :-)

    SvaraRadera