onsdag 14 januari 2015

Nyfrälst på SIMPASS 3500 meter


Det har hänt något med min simning.

Nu när jag går till simhallen så vet jag precis vad jag ska göra. Jag har med min plastficka med passet som jag har planerat. Detta hände aldrig tidigare när jag gick till simhallen själv, då körde jag mest på känsla och hade inte något strukturerat pass. Det blev många nöta långt och länge längder.

Simningen känns mycket roligare och jobbigare nu.

Jag kör passen jag skrivit upp. Detta med mera struktur och intervaller och en tanke bakom passen tror jag kommer göra mig till en mycket bättre och förhoppningsvis snabbare simmare. 

Varför har jag inte simmat såhär tidigare när jag simmat själv? Nyfrälst på simmet och jag bara älskar min nya baddräkt.

Idag plussade jag på 200 m medley så jag kom upp i 3500 meter ikväll. Härligt simflow! Jag vill simma mera och mera och mera.


2 kommentarer:

  1. Du är på rätt väg, kör på hårt med på schemat ;-) !

    SvaraRadera
  2. Perfekt när man får lite guidning och en nytändning! :-)
    Kram M

    SvaraRadera