torsdag 1 januari 2015

Sista dagen på året - Dubbelpass med fart


Årets sista dag blev det dubbelpass! 75 min simning och 75 min löpning.

Klockan 7 på nyårsaftonen ringde klockan och jag hoppade i bassängen 07.30 och hade sällskap av grymma triathleten Jani som hade lagt upp Nyårspasset.

Det var ett riktigt tufft pass. Vi fick en egen bana så vi tog varsin sida och på så vis kunde vi jaga varandra. Jani är lite snabbare än mig så jag får slita för att hänga med och inte tappa honom vid sidan av. Det är grymt bra att ha en hare i bassängen, så tufft som jag körde igår kör jag nästan aldrig själv. Armarna skrek av mjölksyra när vi körde intervallerna.

Kul och riktigt jobbigt pass! Mentalt bra att intervallerna blir färre och färre, roligt pass och köra ihop.
Bra början på dagen!

400 meter insim
6x50 m max start 1.30
200 m dolme paddlar
5x50 m max
200 m dolme paddlar
4x50 m max
200 m dolme paddlar
3x50 m max
200 m dolme paddlar
2x50 m max
200 m dolme paddlar
1x50 m max
200 m dolme paddlar
2x100 meter medley
200 m avsim


På eftermiddagen var det dags för årets sista löptur. Tanken var ett lugnt pass men när jag drog iväg så kände jag något, benen var pigga och de ville ha fart. Jag hade den bästa och snabbaste löpturen på länge. 

Sista kilometern gick i 4 tempo och så lycklig jag var. Yes tempot är tillbaka och utan något minsta ont i höften. Ett riktigt runnersHIGH moment. Vilket bra avslut på träningsåret. 

16 km på 1 h 15 min vilket ger ett snitt på 04.41. 

4 kommentarer:

  1. Wohoo vad härligt! Simpasset låter grymt tufft och kul!!

    SvaraRadera
  2. Som vanligt bra jobbat, välkommen till ett nytt år!

    SvaraRadera
  3. Den där känslan alltså (runners high), fantastisk! Synd att den inte infinner sig så ofta bara. :-D
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Du om någon borde vara med på Escape from Alcatraz Triathlon!

    SvaraRadera